Recall software. Is hier vraag naar?

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Naast muziek maken heb ik nog een andere hobby en dat is programmeren. Ik zat even een projectje te bedenken voor de donkere dagen de komende maanden.
Ik kwam uit op een soort recall software voor analoge apparatuur.
Doelgroep is dus analoog bijv. recall voor modulaire systemen of gitaarpedalen setups of recall voor studioapparatuur.
Wat ik zelf belangrijk vond:
- Het moet gratis zijn.
- Open (Iedereen kan een device maken en daaraan knoppen , faders, etc. toevoegen)

Het idee is dan om zo je settings van je sessie te kunnen bewaren voor later of bijv. presets van apparatuur (of ketens) te delen.
Daarnaast zou je ook nog kunnen denken aan het toevoegen van in/outputs. per device om je keten in kaart te brengen.

Ik was al even begonnen maar kwam er achter dat er eigenlijk (volgens mij) niet heel veel van dit soort software bestond. Waarschijnlijk met een goede reden...
Bina altijd is deze software betaald en de apparatuur de je wilt hebben staat er 9 van de 10 keer niet bij.
Mijn vraag is dus , is hier vraag naar of ben ik dan in zo'n niche markt terecht gekomen dat dit niet de moeite waard gaat worden en lost iedereen het op met gewoon een fotootje.

Onderstaand wat printscreens alvast voor een impressie waar ik mee bezig ben.
 

Attachments

  • 1.png
    1.png
    15,8 KB · Bekeken: 206
  • 2.png
    2.png
    153,5 KB · Bekeken: 148
  • 3.png
    3.png
    126,9 KB · Bekeken: 148
  • 4.png
    4.png
    133 KB · Bekeken: 144
  • 5.png
    5.png
    131,2 KB · Bekeken: 148
wel een tof idee. ook als je er synths aan toevoegt.
Je heb bijvoorbeeld ctrl waarmee controllers voor synth mee worden gemaakt.
Daar staan ook een aantal patches only tussen van bv de Model D en Pro one van Behringer.

Zou cool zijn als de software vanaf een foto knoppen en schakelaars kan identificeren zodat je snel een template kan maken.
 
Zou cool zijn als de software vanaf een foto knoppen en schakelaars kan identificeren zodat je snel een template kan maken.

Ja, dat zal dan voor later zijn. maar dat lijkt me vrij lastig aangezien er zoveel verschillende soorten knoppen, buttons, sliders, switches ed zijn. Ik weet dat KnobsAI bestaat maar ik zou niet voor een AI first benadering gaan want dat gaat vaak niet goed merk ik nog en dan ben je langer bezig om alles recht te trekken.
 
Gaaf om te zien.
Voor mij momenteel niet nodig, omdat ik eigenlijk alles met presets heb, maar ik zie hier wel meerwaarde in als ik met instrumenten zou werken zonder.
Het alternatief (foto maken) werkt mogelijk voor velen al goed genoeg (kan ik me zo voorstellen)
 
Heel eerlijk, denk ik dat ik er niet veel interesse in zal hebben. Fotootjes werken voor mij goed voor m’n Behringer Model D en de programmer van m’n Alpha Juno - van die laatste kan ik gewoon presets opslaan, maar ruimte is beperkt, dus verkies soms om dan de patch maar ff vanaf de foto opnieuw te maken.

Ik heb ook nog wat andere apparaten waarin ik geen patches op kan slaan: Behringer TD-3, RD-8 en een TR-909. Maar die hebben zo weinig parameters, dat ik een fotootje al oversla en gewoon ff op gehoor alles goed draai.

Alles in een computerprogramma invoeren is voor mij, in ieder geval voor mijn gear, te veel gedoe. Misschien voor ingewikkeldere routings met fx (doe ik niet zoveel), maar het heeft ook wel wat om je dan gewoon ergens op vast te leggen en niet honderd mogelijkheden open te houden om ‘t nog eens over te doen.
 
Interessant, lijkt mij wel makkelijk omdat ik deels itb werk, maar ook wel exerne analoge pedalen/fx gebruik. Dan is een snapshot simpel gemaakt :okdan:
 
Back
Top