Na 25 jaar muziek maken...

mtroni

Nieuwkomer
Lid sinds
8 september 2021
Berichten
11
Locatie
Hilversum
Hoi ik ben M. Troni, maak al zo'n 25 jaar electronische muziek, ooit begonnen met 1mb intern geheugen op een 286 16mHz met n soundblaster (tetramed, FT2, IT, etc.).
Eerste album in 1999 uitgebracht (d'Sneaky Masters nederhop, gemaakt met rebirth incl mods ervan, vroege versie van Fruity en SF ACID), en via hiphop/triphop, trance, house etc in de indie pop beland,
Inmiddels mooie collectie synths en vele tracks onder de belt, waaronder als hoogtepunten licenties op Netflix en een US tv show.

Ohja ik werk nu in Logic met een RME Fireface UC plus hardware synths en pedalen.

Nu met mn maatjes van back in the day alleen muziek aan t maken die wij mooi vinden :)

Ik kijk er naar uit om met jullie te praten over synths, productie en mijn oude en nieuwe muziek te delen!
 
Impulse Tracker, daar ben ik ook ooit mee begonnen, wel op een iets betere PC dan een 286 :)

Welkom!
Ja, die draaide dan ook niet op die 286.... die kon alleen Tetramed aan (4 kanalen, dus kick, drums en soms hihats (bpm 2x zo snel) op 1 track haha)
 
Welkom, ik maak ook al een jaar of 25 dingen met geluid en heb er nog nooit iets mee bereikt. Ja, ruzie met buren en dat soort dingen. Gelukkig heb ik ook nog een barbecue.
 
Welkom, ik maak ook al een jaar of 25 dingen met geluid en heb er nog nooit iets mee bereikt. Ja, ruzie met buren en dat soort dingen. Gelukkig heb ik ook nog een barbecue.
haha, agree on the BBQ :mexico:

even voor de duidelijkheid idd: process > outcome!
 
Welkom! Rebirth van Propellerhead was een geweldige emulatie van "alle" klassiekers: 303, 808 en 909. Laatst nog uitgezocht hoe je 't tegenwoordig gebruiken kunt. Een aantal jaar geleden was Rebirth vrijgegeven als freeware om later weer teruggenomen te worden. Je hebt "winhelp32.exe" van WinXP nodig om het te draaien omdat Rebirth per se 1 keer zijn Help file wil laten zien en moderne Windows versies hebben daar de software niet meer voor aan boord.

Er is ook een iPad versie van gemaakt die een wat hogere resolutie heeft. Het origineel heeft wel erg weinig "pixels" om alles weer te geven. Jammer dat het nooit is omgezet in een moderne VST.
 
Welkom! Rebirth van Propellerhead was een geweldige emulatie van "alle" klassiekers: 303, 808 en 909. Laatst nog uitgezocht hoe je 't tegenwoordig gebruiken kunt. Een aantal jaar geleden was Rebirth vrijgegeven als freeware om later weer teruggenomen te worden. Je hebt "winhelp32.exe" van WinXP nodig om het te draaien omdat Rebirth per se 1 keer zijn Help file wil laten zien en moderne Windows versies hebben daar de software niet meer voor aan boord.

Er is ook een iPad versie van gemaakt die een wat hogere resolutie heeft. Het origineel heeft wel erg weinig "pixels" om alles weer te geven. Jammer dat het nooit is omgezet in een moderne VST.
Ja je kon het ding dus modden met software, en zo eigen samples erin laden. omdat het gewoon de seq capabilities had van de roland hardware had je dan eigenlijk gewoon een DAW... maar dan met supergoeie delay, reverb en low pass filter. Dit is later natuurlijk gebruikt om Reason mee te maken, vandaar dat ze denk ik niet echt meer hebben gereissued, alles zat al in reason (en meer I guess)... nooit echt veel reason gebruikt smh
 
Welkom!
Ben 37 jaar geleden ook begonnen met een Mirage en sindsdien is het niet meer gestopt 😄

Cheers,
Exo. :mega:
Gegarandeerd PTSS dus ! Ik in ieder geval wel :stupid
 
Een indrukwekkend CV.
Ook ooit begonnen met impulse tracker en nog steeds fan.

Benieuwd naar je werk. Welkom
 
Back
Top