Eerste piano

Kenneth

In the demilitarized zone
Lid sinds
24 februari 2015
Berichten
822
Locatie
Gent
Mijn zoon(8j) start zijn 2de jaar in de muziek academie
Heeft dus als instrument piano gekozen, en moet dus een piano hebben thuis vr te oefenen.

Deze zal in de leefruimte komen en er zal vnl (denk ik) met koptelefoon geoefend worden.

Soit nu die piano in de living komt mag dit voor de vrouw des huize blijkbaar direct iets meer zijn(dacht ze over mijn synths ook zo maar)
En zijn we zo wat uit gekomen op de Yamaha YDP144 Arius white.

Ik neem aan dat dit meer dan voldoende zal zijn vr mijn zoon zijn eerste lessen en die die volgen?
Of zie ik dat verkeerd en is dit zware overkill?
 
Die is vast goed genoeg
Is de ombouw belangrijk voor het interieur?
Wij gebruiken de Casio Privia PX-S1000
Ook goed genoeg
Daar is ook een ombouw voor, vergelijkbare totaalprijs
Heeft de academie geen suggestie?
 
Ik heb een Casio Privia PX-5S en Kawai ES100. Beiden zijn ingehaald door de tijd maar beiden hebben een uitzonderlijk goede en realistische aanslag en prima geluid.
GentleG noemde al de Casio PX-S1000 en Kawai heeft de ES110, ik betwijfel of de Yamaha een betere aanslag heeft. Statief eronder en je spaart enkele honderden euro's uit.

Maar als het op (digitaal) piano spelen aankomt is uitproberen echt het beste.
 
Is de ombouw belangrijk voor het interieur?
ja
Heeft de academie geen suggestie?
waarschijnlijk wel die begint in september.
De levertijden van die yamaha is nogal al lang dus ik dacht, dan niet te lang meer mee wachten...
Maar als het op (digitaal) piano spelen aankomt is uitproberen echt het beste.
Heb wat winkels gedaan aanbod die er stond was karig
 
rond het Gentse zal je de winkels al wel kennen. ik kan je leo Caerts te Leuven aanraden: Piano

goede service en info.
 
Als je een digitale piano kan huren, en de huurprijs afgekort wordt van een eventuele aankoop, is altijd beter.
Blijft je zoon piano spelen, dan koop je deze of zelfs een andere bij die zaak, en anders ben je enkel het huurgeld kwijt.

Hier bij het Antwerpse is dat bij Piano's Geysen.
 
Lijkt me dat je hier geen buil mee valt.

Op die leeftijd is het belangrijk juist om niet te veel toeters en bellen in de interface te hebben; allemaal het spul wat je op een regulier PSR-type keyboard wel hebt. Geluidskwaliteit is al jaren geen issue meer.

Wat wel anders is - maar da's met alle digitale piano's - is de feel van de toetsen. Een akoestische vleugel voelt anders dan een akoestische upright en die voelen beiden weer anders dan een digitale piano omdat er in die laatste over 't algemeen geen echte hamermechaniek zit. Als de docent een akoestische piano heeft is dat wel even wennen qua dynamiek en aanslag, maar dan zit je al heel erg in de details. Eerst maar eens noten leren lezen en toonladders oefenen.

Mooi is wel dat er USB op zit; als zoonlief ooit wil produceren kan hij 'm gelijk op de computer aansluiten ;)
 
Ik val weer in herhaling, Voor Electrische piano... Koop kawai. Gewoon de beste realistische aanslag...
En anders een tweedehands V piano van Roland ;-)
 
Back
Top