Uit "noodzaak" wil ik een suitcase setup bouwen... Ervaring / tips welkom :-)

Led

Stamgast
Lid sinds
20 juli 2007
Berichten
297
Locatie
Amsterdam
Ik wil graag een setup hebben om beneden in de woonkeuken mee te spelen, omdat ik dat wat gezelliger vind dan avond aan avond in m'n kleine hok op de 2e verdieping te zitten... :-)
Iets dat ik neer kan zetten, mee kan spelen, en weer weg kan halen - zonder elke keer 20 minuten kwijt te zijn met shizzle bij elkaar verzamelen en aansluiten enzo.

Het idee - een suitcase setup; een mooie, oude, leren koffer (of iets dergelijks) die dichtgeklapt gewoon op een keukenkast gedeponeerd kan worden en er dan uit ziet als "Oh daar heb je weer zo'n cliché antieke koffer op een kast zoals in zo'n woonmagazine"..

Maar dan gevuld met mixer, Keystep Pro, wat drums/synths en wat effect pedalen, allemaal aangesloten zodat enkel de stekker er even ingestopt hoeft te worden.

Ik ben marktplaats af aan het struinen naar oude koffers en zit te rekenen met afmetingen.. Halverwege de avond bedacht ik me dat een mooie (rechthoekige) gitaarkoffer misschien ook zou werken (Zoals bv. een Boston DGC-ST-BR) als je de binnenkant eruit sloopt - die is breder en minder diep...


Iemand hier al eens zoiets gedaan? Alle tips zijn welkom :-)

Google Image Search voorbeeldjes:

 
Ik heb een tijdje terug dit hieronder uitgedacht. Eigenlijk precies met hetzelfde idee. Het ergens mee naartoe nemen, openklappen en jammen. Hij staat momenteel alleen nog even in de spreekwoordelijke ijskast.. :D maar ik wil er zeker wat mee gaan doen. Deksel kan ook hoger gemaakt worden zodat de gear op de etages kan blijven staan. Maar uit gewichtsbesparing heb ik het hier eruit gelaten..

Afgelopen week op het werk weer met de snijmachine mogen experimenteren.. daar ga ik de aluminium frameplaten mee maken. Voor de rest wat prefab materiaal en wat onderdelen die ik ga draaien en frezen

 
Noice!

Ik denk dat zo'n framework - dat uitklapt en de boel opengooit - wel intern veel ruimte in beslag neemt; ruimte die ik liever zou gebruiken voor gear.
Ik zit juist te denken aan fixed positionering - synths/drumcomputers/mixers ingebouwd in beide kanten van de koffer, en je hoeft hem enkel open te klappen.
Enkel misschien het toetsenbord (Keystep Pro in mijn geval) dat *uit* de koffer gehaald wordt.
 
Sanks!! :)

Iets in de deksel opstellen maakt het misschien wel compacter maar je zit dan met de connectors/kabels die in de weg zitten. Ik heb de ruimte tussen de etages bewust ook wat groter gelaten maar kan ik nog finetunen.
Het idee was bij mij een beetje ontstaan om de Elektrons in te bouwen. Zoiets als hieronder maar dan inklapbaar.. De onderste laag is dan dieper en met onder deze laag nog ruimte voor alle kabel shizzle / stekkerdozen met adapters.. etc.. sowieso is wat ruimte eromheen ook wel prettig.. in de praktijk krijgt het altijd wel weer functie heb ik gemerkt bij een andere koffer die ik heb gemaakt.

31b5705a8550e6f8a89a51c32fe50da6415f372a_2_648x500.PNG
 
Heb trouwens ook nog even met die hieronder zitten rekenen.. Schuim uit de deskel slopen en nog wat beugels aanbrengen om gear in te hangen.


Je hebt ook van SKB kunstofkoffers maar zijn behoorlijk prijzig en daar ga je toch minder snel in boren enzo.. :)
 
Mooie ontwerpen! :-)

Maar niet helemaal in de richting die ik zoek..
Ik zoek meer iets gecamoufleerds - een koffer die eruit ziet alsof hij uit 1939 komt, en pas bij openen laat zien dat er synths in zitten :-D

Google suggestie : https://i.imgur.com/YDNp4BU.jpeg
 
Ik heb ooit m'n Subsequent 37 gekocht van iemand die ook zo'n idee had.
Hij was met een geweerkoffer aan de haal gegaan.
Het noppenschuim bovenin zorgt ervoor dat het spul niet gaat schuiven onderweg, maar ik meende dat hij er ook nog meer schuim onderin wilde maken.

WhatsApp Image 2020-02-27 at 18.01.45.jpeg


Een mede forumlid heeft ook een mooie koffer bedacht @Luctae
Hier te zien.


Maar allemaal modern spul.
Dus niet echt vintage.

Wij hebben een aantal flightcases bij de band gemaakt met uiteenlopende maten o.b.v. wat er in moest.
Nog altijd niet heel vintage overigens, gewoon functioneel en degelijk.
Je wilt er niet mee over straat lopen (dat wil ook niet qua gewicht....)
 
Right.. even een deprimerend einde aan dit idee - het gaat gewoon niet werken voor mij :-)

Ik heb de hele (kleine!) setup eens uitgestald op de keukentafel...
En ook al is het in je hoofd een kleine setup ....

B RD6 , 2x B TD3, Keystep Pro, B Model D, Blofeld, en dan ertussenin wat effect units zoals reverb, echo, chorus/flanger..
En dan nog een (kleine) mixer...

En uiteindelijk staat toch je hele keukentafel vol. Op deze foto mist er notabene nog een TD3 die uiteindelijk nog onder m'n reservewiel van mijn auto bleek te liggen (ik had wat dingen meegenomen op vakantie ;-))..

Om een kort verhaal veel te lang te maken:

Een werkende setup maken die ik beneden aan de keukentafel kan gebruiken die zonder veel moeite neer is te leggen / weg is te halen gaat gewoon niet lukken.
Zelfs een"simpele" setup heeft al zo veel kabels en power adapters nodig dat het niet meer praktisch versleepbaar is.

Dus alas - ik ga weer terug naar de zolder, helaas. :-/


IMG_20210903_210650.jpg
 
In de huiskamer gewoon één jambak (707 bijv) en de rest idd lekker boven laten
of focus dag met koptelefoon: neem één bak mee naar beneden, om deze helemaal binnenstebuiten te keren.
 
Right.. even een deprimerend einde aan dit idee - het gaat gewoon niet werken voor mij :-)

Ik heb de hele (kleine!) setup eens uitgestald op de keukentafel...
En ook al is het in je hoofd een kleine setup ....

B RD6 , 2x B TD3, Keystep Pro, B Model D, Blofeld, en dan ertussenin wat effect units zoals reverb, echo, chorus/flanger..
En dan nog een (kleine) mixer...

En uiteindelijk staat toch je hele keukentafel vol. Op deze foto mist er notabene nog een TD3 die uiteindelijk nog onder m'n reservewiel van mijn auto bleek te liggen (ik had wat dingen meegenomen op vakantie ;-))..

Om een kort verhaal veel te lang te maken:

Een werkende setup maken die ik beneden aan de keukentafel kan gebruiken die zonder veel moeite neer is te leggen / weg is te halen gaat gewoon niet lukken.
Zelfs een"simpele" setup heeft al zo veel kabels en power adapters nodig dat het niet meer praktisch versleepbaar is.

Dus alas - ik ga weer terug naar de zolder, helaas. :-/


Bekijk bijlage 3814404
Zo'n mooie koffer als je eerder deelde zal niet passen, maar als je het echt wilt mee kunnen nemen dan is zo'n flight case een optie.
Voorste bakken op de vloer van de case en de achterste op een kleine verhoging.
Daaronder zitten de kabels / adapters etc, dus die nemen dan geen 'horizontale' ruimte in.
Wij hebben deze kist voor de X32. Daar past best veel in.

1630909445113.png


Je zet hem op de ondiepe kant op tafel. Ik zeg niet dat het precies in deze past, misschien moet hij iets dieper of breder, maar dat is bij Thomann wel te vinden.

Maar misschien moet je aan 2 koffers gaan denken. Dan zijn de koffers zelf beter hanteerbaar en kun je ook iets mooiers kiezen.
Als ik zo'n setup zou hebben, dan zou ik alles ook makkelijk mee willen kunnen sjouwen.
Maar met de Subsequent 37 wordt dat hem niet (dat was ook de reden dat die vent van de geweerkoffer hem wilde verkopen)
Die moet sowieso in een eigen tas (of case).
 
Een werkende setup maken die ik beneden aan de keukentafel kan gebruiken die zonder veel moeite neer is te leggen / weg is te halen gaat gewoon niet lukken.

Misschien niet deze setup die je laat zien, maar dat een setup wel gaat lukken? Zou iig iets bedenken als alternatief voor die Keystep Pro, dat zou al een stuk schelen. En verder kijken wat echt noodzakelijk is, en vooral wat niet. Met eventueel een ander instrument erbij dat licht en compact is en taken kan overnemen van wat je nu op tafel hebt staan.
 
Voor die lichttafels van DAP zijn er flightcases te koop voor weinagh (lijkt op die voor de X32 hierboven), die gitaristen wel gebruiken om een pedalenplank in te bouwen, zelf ook gedaan, werkt prima.
Zo'n flightcase is echter wel tamelijk zwaar. Zo'n plastic case voor een geweer lijkt me perfect, als je tafel wat kleiner is, is het ook niet zo erg als ie een beetje over de rand heen hangt.
 
Ik heb ooit m'n Subsequent 37 gekocht van iemand die ook zo'n idee had.
Hij was met een geweerkoffer aan de haal gegaan.
Het noppenschuim bovenin zorgt ervoor dat het spul niet gaat schuiven onderweg, maar ik meende dat hij er ook nog meer schuim onderin wilde maken.

<<plaatje knip>>
[...]
U zei "geweerkoffer"? Woeha! Zonder inhoudelijk iets bij hebben te dragen aan dit topic: cool man! Alleen daarom al wil ik er een. Stel dat je daarmee binnen komt lopen in de oefenruimte. Vroegâh was je de nerd met een synth. Maar op deze manier is de eerste indruk in ieder geval "killing". :D

Beetje inhoudelijk: bij de Gamma enzo hebben ze soms koffertjes met van dat schuimrubber erin dat "voorgesneden" is. Je kunt dan stukjes eraf scheuren zodat je spullen precies ertussen passen. Soms zijn die koffers goedkoop en on-stevig, soms duur en sterk. Je synths inclusief kabels erin passen wordt moeilijk, maar misschien beter dan niets...
 
U zei "geweerkoffer"? Woeha! Zonder inhoudelijk iets bij hebben te dragen aan dit topic: cool man! Alleen daarom al wil ik er een. Stel dat je daarmee binnen komt lopen in de oefenruimte. Vroegâh was je de nerd met een synth. Maar op deze manier is de eerste indruk in ieder geval "killing". :D
Jazeker!
Hij was er erg blij mee.
Formaat vond ie handig (breed en smal), gewicht was ook goed te doen. (geen hout, maar kunststof)
 
Back
Top