Digitakt nieuwe firmware OS 1.30 - 1 woord: episch

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.360
Hatseflats. OS1.30 voor Digitakt maakt de DT ineens dubbel zo goed. Erg tof wat ze hier voor elkaar hebben gekregen. Iedereen dacht dat de DSP bijna aan z’n max zat, maar de developers hebben er flink wat meer uit weten te persen: tweede filter, EQ opties, tweede LFO, stereo external input mixer en nog veel meer. Ik ga er in detail op in in deze video. Enjoy :)

 
Nice morgen updaten! Als ik het zo zie is de digitakt nog veel meer uit te bouwen met updates en zijn ze nog niet klaar met developpen.
 
Heel sick! Zag laatst bij toeval dat de prijs vd Digitakt omhoog was gegaan op baxshop, nu snap ik wel waarom ghehe!

Voor mij zijn die 2e LFO, extra EQ, filter pitch en LED dim wel de toppertjes uit de update!

En toch... Nu we weten dat er meer mogelijk is of was. Ga ik toch nog ff een gebedje gooien voor een zoom functie op de SRC page en als we dan toch bezig zijn. De mogelijkheid om miditracks te switchen naar audiotracks.

Misschien dat ik dan wel ga huilen van geluk hahaha 😂
 
Midi tracks naar audio tracks switchen? Hoe zie je dat voor je? Extra audio tracks.
 
Echt een baas van een update. Door de toevoeging van een base filter en eq’s is eindelijk een degelijke mix te maken. Ook de led brightness dim mogelijkheid is een genot voor mn iris voor mn wijntje, kaarsje, languit op de bank met een koptelefoon digitakt sessies. Mijn laskap kan op marktplaats. Timing is perfect, door de recente Transfer app update kunnen gebruikers hun oude projecten backuppen en lekker opnieuw beginnen met het maken van sounds met 2 LFO’s.
 
Midi tracks naar audio tracks switchen? Hoe zie je dat voor je? Extra audio tracks.
Geen idee haha, maar ik zou t wel chill vinden om bv al 10 audiotracks te hebben ipv 8. Dat je de keuze hebt tussen midi of audio kanaal op 9-16. Maar ik ga ervan uit dat dit onmogelijk is.. wensen mag toch!? ;)

Maar ik mag niet klagen, heb de digitakt toendertijd gekocht voor €550 nieuw. Toen er nog geen compressor, geen overbridge en alles was. Ding is in de tussentijd zoveel beter geworden, bizar eigenlijk! 😎
 
Ik heb er nog niks geks over gehoord en het zou compatible moeten zijn. Maar je zou voor de zekerheid je projecten kunnen backuppen nu via de nieuwe transfer app. Kun je altijd nog van OS switchen weer, mocht het toch niet goed gaan.
 
Ik heb de update net uitgevoerd en ik merk ook niet zo snel verschil met hoe het voorheen klonk. Nogmaals echt supergaaf dat de Digitakt nu in 1 keer zoveel extra functionaliteit heeft, echt tof dat Elektron deze support biedt :halleluja

Ik heb gelijk ook maar een update voor de Digitone en de Octratrack uitgevoerd, want vaak ben ik nogal lui met die dingen en nu ben ik weer helemaal bij. Met de Octatrack werkt de update trouwens net weer even anders en ik schrok even een moment omdat ik daarna een geheel nieuwe set moest aanmaken voor ik verder kon - was even bang dat ik alles kwijt was, haha :D Maar is natuurlijk onzin want alles stond gelukkig netjes op de CF-card.
 
Wat een dikke update zeg... hoevaak ik al wel niet gewenst heb dat er een 2e lfo in zit... Helaas geen 2e lfo op de midi tracks, maar ach das maar een klein detail. Ik merk ook geen verschillen met hiervoor.
 
Alles bij mij klinkt t zelfde tot nu toe. Ik heb wel wat responses gezien (op een hand te tellen) waar de lfo1 destination parameter locks veranderd waren ofzo. Wordt naar gekeken en aan gewerkt door elektron.

Verder: altijd backuppen bij dit soort enorme updates imho.
Ben nu een 0awr grooves tegengekomen net deze issue. LFO destination was veranderd op plocks. Gelukkig makkelijk op te lossen. Elektron zal wel snel net een 1.30A komen met fix denk ik ook.
 
Back
Top