TR 909 speelt automatisch patterns af (ondans het wissen)

bensynthloos

Ingeburgerd
Lid sinds
15 augustus 2015
Berichten
52
hallo,

ik heb recentelijk een 909 overgenomen waar nog oude patterns inzaten. ik heb de oude patterns handmatig verwijderd en vervangen voor mijn eigen patterns. maar nadat ik de 909 uit en aan had gezet, speelde hij weer die oude (door mij handmatig gewiste) patterns af en mijn nieuwe patterns waren verdwenen.

vervolgens heb ik de hele 909 opnieuw gereset (power aan + track play 1 + patterns play 1 ingedrukt houden) waarna de 909 weer leeg was (op de 8 standaard roland-patterns na) en ik ben weer begonnen met mijn eigen patterns programmeren.

maar je raadt het al, nadat ik de 909 uit had gezet en half uurtje later weer aan, speelt hij wederom die oudere patterns af die ik meerdere keren heb gewist.

wat zou er aan de hand kunnen zijn? dank alvast.
 
Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd?
ik durf daar nog niet aan te komen omdat ik bang ben dat ik het erger maak, maar 'hoop' idd dat het een (bekende) batterij issue is? ik laat 'm sowieso ergens services (tips wie/waar?), maar wil toch eerst ff weten wat het zou kunnen zijn zodat ik een idee heb van de service kosten , of 'm alsnog naar de vorige eigenaar terugstuur en mn geld terug vraag?
 
De batterijen zijn puur voor het vasthouden van je patches en kan je makkelijk bij aan de onderzijde

(tip: zet een jaarlijkse reminder in je agenda dat jje de batterijen controleert op lekkage. Thank me later ;))

Dat is wslk ook de reden dat je eigen patterns niet worden onthouden.

Daarnaast start de 909 op in song mode, dus ff op pattern play (1 2 of 3) drukken en een pattern kiezen.
 
ik durf daar nog niet aan te komen omdat ik bang ben dat ik het erger maak, maar 'hoop' idd dat het een (bekende) batterij issue is? ik laat 'm sowieso ergens services (tips wie/waar?), maar wil toch eerst ff weten wat het zou kunnen zijn zodat ik een idee heb van de service kosten , of 'm alsnog naar de vorige eigenaar terugstuur en mn geld terug vraag?

Als de batterijen op zijn, gaat ie inderdaad heel raar doen.

Klepje openschroeven, zitten een houdertje onder met 2 AA batterijen, die kan je zo vervangen voor een paar nieuwe. Beetje onzin om hem hiervoor ergens naartoe te brengen.
 
Laatst gewijzigd:
De batterijen zijn puur voor het vasthouden van je patches en kan je makkelijk bij aan de onderzijde

(tip: zet een jaarlijkse reminder in je agenda dat jje de batterijen controleert op lekkage. Thank me later ;))

Dat is wslk ook de reden dat je eigen patterns niet worden onthouden.

Daarnaast start de 909 op in song mode, dus ff op pattern play (1 2 of 3) drukken en een pattern kiezen.
de vorige eigenaar heeft de batterij er dus 30 jaar in laten zitten, dus nu maar hopen dat niet de batterijen zijn gelekt oid :-/ tbc..

ps: verschil track/pattern-play kende ik al wel, maar tnx for the heads up ;)
 
Als de batterijen op zijn, gaat ie inderdaad heel raar doen.

Klepje openschroeven, zitten een houdertje onder met 2 AA batterijen, die kan je zo vervangen voor een paar nieuwe. Beetje onzin om hem hiervoor ergens naartoe te brengen.
de vorige eigenaar heeft de batterij er dus 30 jaar in laten zitten, dus nu maar hopen dat niet de batterijen zijn gelekt oid :-/ tbc..
 
Back
Top