Pa met een sikkel ontmannen en eigen kindjes opeten

skispie

Nieuwkomer
Lid sinds
4 Maart 2021
Berichten
1
Locatie
lunteren
...ja dat deed Kronos. Die heb ik dus maar in huis gehaald, wel gaat hij voor de veiligheid mooi achter slot en grendel thuis. Geen gesodemieter hier. Vleugel verkocht, Kronos terug. Nu maar de 1300 pagina's handleiding doorlezen en dan hem voorzichtig 'boer daar ligt een kip in het water' ontlokken (als de dementie daar geen stokje voor steekt).
 
Welkom! De nieuwe leden worden steeds origineler en grappiger.

Ja, als gymnasiast met het verhaal van de vader van Zeus :beard:in mijn herinnering had ik ook enige bedenkingen tegen die naam. De keuze voor Triton (Τρίτων)) begreep ik ook niet - moest de naam lijken op Trinity? - maar deze god had tenminste een smetteloze reputatie.
De Britse komiek Stephen Fry heeft het verhaal van Kronos (Κρόνος) onderhoudend en humoristisch opgeschreven in Mythos. Zeus wist op zijn beurt ook wel raad met zijn vader.

De Kronos is al zo'n acht jaar een van mijn belangrijkste instrumenten. Voor sommige van mijn broodnodige uitstapjes naar andere stijlen dan de Berlijnse School is de Kronos mijn enige instrument. Ik ben nu met een lied bezig waarin het merendeel van de geluiden daaruit komt, waaronder samples. Ook voor optredens is hij ideaal. Ik kon dankzij de audiosporen een aantal geluidsbronnen thuis laten en veel geluiden van andere instrumenten erop nabootsen. Het scheelde me ook een kloonwielorgel en een Yamaha :yamaha: DX-7. Die zitten er gewoon in.

Het grootste nadeel vind ik de beperking van 48 kHz voor digitale audio. Ik werk met 44.1 omdat alle audio uiteindelijk naar een cd gaat.
 
Back
Top