Ontwikkelbordjes, bos en bomen

Lid sinds
12 oktober 2016
Berichten
6.327
In de diepste la die ik heb ligt al een hele tijd een halfbakken projectje, daar wil ik 'ns mee verder. Het is nog niet helemaal uitgekristalliseerd, speel met ideeën. Onderdeel daarvan kunnen wat functies zijn wat mogelijk te realiseren is met een ontwikkelbordje. Daar zijn er tegenwoordig veel van, Arduino, RPi, Teensy, noem maar op, lijkt wel of er steeds meer bijkomen, en het is daardoor beetje een bos en bomen verhaal voor een elektronica-dinosaurus die eigenlijk het liefst zit te pielen met analoog... :beard: Ik studeer erop, maar als iemand bij het lezen weet in welke hoek ik het beste kan zoeken, dan hoor ik het graag. :)

Ik zoek iets waar je, als het even kan, vrij eenvoudig audio kan invoeren, daar een bewerking op los kan laten, en het weer uitvoert. In z'n eenvoudigste vorm heb je dan een effectapparaatje. Er moet dus wel iets rekenkracht beschikbaar zijn om zo'n bewerking te realiseren. Iets van bruikbaar geheugen aan boord zou welkom zijn, hoeft geen vele minuten aan opslag te zijn, als het voor enkele tientallen seconden aan audio kan onthouden, dat is al mooi. Zodat je een stukje audio in een loop kunt afspelen, bijvoorbeeld. Audiokwaliteit hoeft niet van de bovenste plank te zijn, als het iets is van 12bit/32kHz oid., dat moet goed genoeg zijn. Wat misschien een probleem is, het liefst iets dat niet heel gulzig is qua voeding. Zodat het toch wel een aantal uren op batterijen kan werken, of anders op een accu die niet heel groot en zwaar is. Een oplossing die niet duur is, dat is helemaal mooi. Als het kan voor een paar tientjes: :okdan: