Afgehandeld soundcloud links en Home page

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
de soundcloud links in de oude berichten, ik zie nog geen nieuwe berichten met soundcloud URL's. dus beter de URL's, zijn na de query, de sc tags zijn weg, nu simpelweg plain text geworden, neem aan dat wanneer een bericht gepost wordt dit dan pas wordt herkend (zoals op KVR, om maar een voorbeeld te noemen).
hoe ze nu te parsen? o ik ken een ekspert term, die wellicht nu geen enige link met de links te maken heeft (schreef vroeger wel parsers...).

op firefox 84.01, met ublock en noscript (die natuurlik wel synthforum doorlaat), de home page, bij de eerste keer laden, is goed gerenderd, ga ik terug, is heel de pagina uit elkaar gerukt, om het maar professioneel te zeggen.

hetzelfde gebeurt in chrome, overigens, waarin nog niet ingelogd sta, chrome laatste versie, geen enkele blocker. ik zie wel dat Home, daar als Voorpagina staat.

het is opmerkelik dat ublock origin, aangeeft synthforum.nl én www.synthforum.nl, waabij de laatste een minnetje krijgt, van de 3. dus 2 + en 1 -...

o delete... beide krijgen van ublock origin 1 - (minteken), vreemd.

(ja ik gebruik blockers, voor de veiligheid, als tegenprestratie, doe ik een abo achtig iets, elke maand iets doneren..)

ik heb even nog via chrome gekontroleerd, bij Tracks, ik zie dat daar ook soms de layout fout gaat.

dus niet alleen de Home page blijkbaar, maar soms ook andere pagina's, nog niet op firefox gemerkt.

een wat warrig bericht.. het is ook wat warrig, the behavior... ook de taal, in firefox engels, zoals Home page...

goed wellicht kan een van de moderators hier iets mee, of een gebruiker die hetzelfde, of het juist niet ervaart.

(verder geen Pi-Hole, of andere "afvangers" op het netwerk. behalve de standaard....)
 
In de nieuwe omgeving worden soundcloud links url's automatisch geparsed naar de visual player van SounCloud. We moeten dus geen gebruik meer maken van bbcode tags. Dus GEEN sc tag, GEEN media tags en ook niet de link als link inserten. Gewoon de url inplakken en klaar.

De sc links stonden natuurlijk vanuit de oude situatie gewoon in de posts, nu als platte tekst. Die zijn inmiddels verwijderd. Nu gaan we kijken hoe die oude urls geparsed kunnen worden.

Soms wordt de CSS niet goed geladen. Dat gebeurt alleen in Synthforum Light mode. De default mode werkt wel goed. Ook dat zijn we aan het onderzoeken.
 
Inmiddels, ruim een jaar verder, zijn de SoundCloud links die in de eerste post van discussies in het Tracks forum zijn geplaatst, handmatig geparsed. We hebben de gehele historie van 10 jaar op Synthforum meegenomen. Een fors aantal links werkt niet meer omdat de eigenaar de bewuste track van SoundCloud heeft verwijderd. en enkele track staat op privé waardoor parsen onmogelijk is.

Kom je nog SoundCloud links tegen die niet geparsed zijn, maar die nog wel op SoundCloud staan, laat het dan even weten per PB. Die links moeten dan in elk geval op een andere plek staan dan in de eerste post bij een discussie in Tracks.
 
Back
Top