Novation Circuit: wie denkt er even mee?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik heb impulsief een Novation Circuit opgepikt bij een pandjeshuis. Ik mag hem 1 dag uitproberen.

Mijn idee is om met de stepsequencer geluiden uit NI Battery te programmeren in Cicruit. Dan gebruik ik de Circuit dus als midi-controller. Als ik Synth 1 selecteer kan ik de geluiden uit Battery wel triggeren. Maar kan ik ze dan ook via de stepsequencer programmeren? Via YouTube-filmpjes is het me nog niet gelukt.

Groet,

Rutger
 
Ik weet niet veel van de Circuit maar als je zo'n stepsequencer zoekt kan je ook kijken naar een Novation Launchpad + het gratis Lauchpad95 script.. Die combi gebruik ikzelf.. Moet je wel Ableton gebruiken natuurlijk...
https://motscousus.com/stuff/2011-07..._Live_Scripts/

Screenshot 2020-11-13 at 18.37.46.png - Click image for larger version  Name:	Screenshot 2020-11-13 at 18.37.46.png Views:	0 Size:	102,6 KB ID:	3794307
 
Hoi Rutger, misschien heb je iets aan de programmer's reference guide die je op de novation website kunt downloaden? Hier staat vooral info on over de midi-implementatie. Ik had hem aanvankelijk over het hoofd gezien, en uiteindelijk ook nodig voor aansturen drum vst.
 
Ik vond net een duidelijk YouTube-filmpje en je kunt maar 4 drumsamples triggeren in je DAW. Die moeten dan ook precies onder de juiste midi-noot staan, dus dat werkt niet lekker samen met Battery. Ik breng de Circuit morgen terug.

Zo'n Launchpad klinkt wel erg interessant en daar ga ik me eens flink in verdiepen. Dank voor de tip Jason31 en Furious5.
 
Ik vond net een duidelijk YouTube-filmpje en je kunt maar 4 drumsamples triggeren in je DAW. Die moeten dan ook precies onder de juiste midi-noot staan, dus dat werkt niet lekker samen met Battery. Ik breng de Circuit morgen terug.

Zo'n Launchpad klinkt wel erg interessant en daar ga ik me eens flink in verdiepen. Dank voor de tip Jason31 en Furious5.

Bij Thomann is de MKII maar 88 euro: https://www.thomann.de/nl/novation_launchpad_mk2.htm
het is dan wel niet de nieuwste en ook niet aanslag gevoelig, maar ik ben daar juist blij mee omdat ik veel geluiden niet eens aanslag gevoelig wil hebben, daar heb ik mijn keyboard voor. De sequencers zijn supertof. Het is nog steeds mijn beste aankoop van 2019. Tja S1 moet wel een script hebben, anders heb je er niks aan of zijn er misschien betere alternatieven.
 
De Circuit heb ik inmiddels niet meer, maar wat je ermee wil doen (andere apparaten of software er mee (step)sequencen) dat kan zeker.
Synth 1 = MIDI channel 1
Synth 2 = MIDI channel 2
Drums 1 to 4 = MIDI channel 10
 
Wat betreft 4 drumsamples triggeren, je kan gebruik maken van "sample flip", iedere step kan een andere sample bevatten.
Dat werkt vanaf versie 1.3 volgens mij.
 
Launchpad Pro 2 kan je als standalone 4 track step sequencer gebruiken... dat schoot me nog even te binnen..
 
De Atom of de Atom SQ lijkt mij een meer voor de hand liggende keuze. In onderstaand filmpje wordt Impact XT ipv Battery gebruikt, maar het lijkt me dat je een willekeurige VSTi met de step sequencer (in het filmpje "event editor" genoemd) kan aansturen.

 
De Atom of de Atom SQ lijkt mij een meer voor de hand liggende keuze. In onderstaand filmpje wordt Impact XT ipv Battery gebruikt, maar het lijkt me dat je een willekeurige VSTi met de step sequencer (in het filmpje "event editor" genoemd) kan aansturen.



Dat is een tof apparaat, van Presonus, dus volledig geintegreerd met S1. Mooi spul hebben ze.
 
Back
Top