• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Kortingscode Bax

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Freelander

Ouwe rot
Lid sinds
31 oktober 2011
Berichten
3.152
Locatie
Kop van NH
Ik heb een 15% BAX liggen welke geldig is t/m 29 september 2020

Vorig jaar heb ik zo'n code hier gepost en weet niet door wie deze gebruikt is... dat gaf achteraf niet een heel prettig gevoel.
Bij een aankoop van bijvoorbeeld een Sequential Prophet X levert dit een korting op van 575 euro en een Moog One doet 817 euro.

Richtprijs 200 euro.
 
Last edited by a moderator:
Gewoon niet aan een ander overdragen dan, lijkt mij. Door dit soort acties zoals die van jou, bieden bedrijven dit soort kortingsacties straks niet meer aan.
 
Rare sprong ook, van 'ik wil weten wie hem gebruikt' naar 'ik wil er geld voor. Ik kan ook moeilijk geloven dat het de bedoeling is om zo'n code te verkopen, staat daar niks over in de kleine lettertjes?
 
Ik snap wel hoe je tot die sprong komt. Als de gebruiker niet vriendelijk bedankt ga je allerlei dingen voor de geest halen; zo van iemand heeft 1376 euro verdiend OVER MIJN RUG ;)
 
Vorig jaar heb ik zo'n code hier gepost en weet niet door wie deze gebruikt is... dat gaf achteraf niet een heel prettig gevoel.

Wat zul je dan een moeilijk leven hebben...




Als ik met zo’n coupon iemand blij zou maken, vind ik het prima
 
Ook ik dacht teleurgesteld: "ohw ja, (rol met ogen) hij wil er geld voor", maar zo'n schok was het nou ook weer niet. Weet niet of ik me meer stoor aan een 808 die 4k moet opleveren of dit. Het is natuurlijk leuker om zo'n code gratis te krijgen, maar Bax is in ieder geval niet achterlijk en geven ze meestal zulke kortingen als er al iets wezenlijks is aangeschaft om jou of een derde tot een nieuwe aankoop te verleiden, mogelijk zelfs berekend op basis van de reeds binnengeharkte marge. Dus als iemand er idd 500 euro korting mee kan krijgen, waarom zou je de winst dan niet kunnen delen en er samen beter van worden? Ik weet niet of ik het zelf zo zou doen en had Freelander het wellicht iets leuker kunnen verkopen. Of idd gewoon weggeven. Nu moet hij de komende 10 jaar weer aan zijn SF reputatie werken, onherkenbaar de straat op haha..

Goed. Alle gekheid op een stokje. Voor dit en nog meer moois zitten we op SF toch?

:kont: Groet.
 
Freelander wil geen freeloaders... :D

Het zou tof zijn als je zelf iets kleins zou willen bestellen maar het eigenlijk zonde vind om daar een 15% kortingsbon voor te gebruiken. Stel dat je iets voor 100 euro had willen kopen en je er dus 15 euro vanaf snoept met je 15% kortingsbon dat je 'm dan te koop aanbiedt voor 15 euro zodat iemand anders effectiever gebruik kan maken van de 15% korting en dat jij daarvoor gecompenseerd wordt. Dat is iemand iets gunnen.

Het staat een ieder vrij om aan te bieden wat je wilt maar bij een verkoopwaarde van 200 euro heeft de verkoper pas een gelijk voordeel bij aankoop ter waarde van 2666 euro. Alles daaronder pakt freelander meer voordeel van de korting dan de koper.

Stel je wilt iets kopen van 1500 euro. Dan is de totale korting 225 euro. 200 euro voor freelander, 25 euro voor de koper. Oftewel een korting van 1.67%. Dan kan de koper dus beter een paar kabeltjes bestellen en daarmee een 5% kortingsbon toucheren waarmee je 75 euro korting krijgt. Dus ja... wie doet nu wie een plezier met die kortingsbon?

Onlangs had Bax een actie waar je 7.5% korting kreeg en als de koper dat nog niet genoeg vond dan moet je echt grof meer dan 2666 euro uitgeven om effectief een hogere korting te krijgen dan 7.5%

Dus ja... bij kleine aankopen zet het voor de koper geen zoden aan de dijk. Daarmee is de vraag niet: aan wie gunt freelander zijn kortingscode? De vraag wordt dan: wie gunt freelander cash bij een aankoop waar je zelf nauwelijks korting op krijgt?

Alleen bij heel grote aankopen (hoge bedragen) begint het leuk te worden maar... iemand die serieus veel geld wilt gaan uitgeven zal daarmee wachten totdat die zelf een goede kortingsbon (15%) in handen krijgt. En als je echt grof-grof geld wilt uitgeven kun je sowieso beter een offerte traject ingaan bij meerdere leveranciers...

Dus effectief is de vraag: wie gunt freelander cash bij een aankoop waar je zelf niet veel korting pakt... wetende dat freelander jouw de bon niet gunt...

Grappig geval. Ben benieuwd. Zou leuk zijn als het lukt om iemand te vinden die wel gelukkig is met deze constructie, succes daarbij.
 
Laten we niet vergeten dat “Freelander” een handelaar is. Zie hem al sinds jaar en dag veel adverteren met allerlei music gear. Of ie daar ook belasting over betaald?
 
Ik heb ook een kortingscode van 15% die geldig is tot dezelfde datum. Deze verkoop ik niet! Bax heeft dit voor de tweede keer gedaan en beide keren net nadat ik een grote aankoop had gedaan. Ze schreven: "We hebben je al een tijdje niet gezien op de website". Onzin. Platform bevestigt hier mijn vermoeden dat dit bewust beleid is. Ik had met de eerste kortingscode de Moog One bij Bax kunnen kopen, maar dat heb ik niet gedaan ten gunste van een kleinere muziekwinkel. Wat ik daar "te veel" heb betaald, krijg ik dubbel en dwars aan service terug. Binnenkort zal ik op de daarvoor bestemde plek een code van 5% posten, die ik van Bax mag weggeven en zo te zien twee keer kan worden gebruikt.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top