"Hypnosis" => broer op bezoek

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.743
Locatie
Streek rond Herentals - België
vrijdag broer op bezoek/ Wat sporen opgenomen en omdat 't kriebelde die wat over elkaar gezet. Heeft niet echt structuur, klopt niet overal maar luister er even door: ik ben gek vh sfeertje. Heb er niet veel tijd in gestopt om 't arrangement ergens heen te laten gaan, beschouw 't als een ongepolijste diamant die niemand ziet liggen
Halfweg komt er een basje in dat ik heel erg lekker vind.
Uiteraard 2 tape delays, AM radio, juno 60, ms20 en 909 kick aan boord. :mega:
De overstuurde echocord op de ms20 is met momenten pure earcandy.
Nul mastering, met ozone 9 automaat er over klonk 't shit :D

 
Ja, 't sfeertje heeft wel wat.
Ik dacht ff toen bij 3.45 de bas erin kwam dat er meer snelheid in zou komen, klinkt lekker maar maar het blijft toch een beetje doorsudderen.
Ik heb wel 't idee dat de sfeer een leuke track kan worden als je er wat meer werk van maakt.
 
Juist, het heeft potentie. Maar ik ben slecht in gepuzzel merk ik. Dank voor je commentaar :okdan:
 
Dank vink. Als ik met een vinger wijzigingen kon doen aan t arrangement en t kon doen klinken zoals ik in mijn hoofd hoor, was er nog best wat werk. Motivatie en kennis om met audio te zittennprutsen in een daw blijft voor mij echter het knelpunt. Ik verveel me er snel aan. Het is niet tof. Ik denk dat hier nog dagen editting aan nodig is om t te doen klinken zoals t in mijn hoofd zit. De kans dat ik eerder weer een nieuwe opname doe vanaf scratch is veel groter, wegens veel plezanter om te doen.
Daar mis ik een 2e man, die wel,graag dat soort daw gepuzzel doet. Mijn broer deed dat eerder maar zijn gezin speelt m momenteel teveel parten.
 
Toen ik begon te luisteren had ik zo iets van 'wat is dit voor gedoe...' Maar ik geef je gelijk. Gaandeweg kom je tot de vaststelling dat het sfeertje iets heeft. Met een paar verassingen onderweg.
Het zou niet bij me opkomen om wat te 'smossen'met synths (kzou het misschien beter eens doen), maar ik moet vaststellen dat het soms tot leuke resultaten leidt...
 
Dat rare geluid is vermoedelijk feedback van een fx op zichzelf op de send
 
...
Het zou niet bij me opkomen om wat te 'smossen'met synths (kzou het misschien beter eens doen), maar ik moet vaststellen dat het soms tot leuke resultaten leidt...

Dat raad ik zeker aan te doen, het is bijzonder tof om eens een andere workflow te gebruiken dan je vermoedelijk doet, totaal ander resultaat. En met je kennis en kunde verwacht ik daar best veel van.
Ik beschouw je reactie dan ook als een groot compliment.
 
Back
Top