Delta 1010 problem!

Henri/etgin303

Ouwe rot
Lid sinds
4 juli 2002
Berichten
540
Hallo allemaal,


Mijn probleempje is het volgende:

Systeem: P4 1,8Ghz, ASUSP4B533 mobo, 1GHz ram voorzien van 2 PCI kaarten Delta1010(niet de LT)
Hierop draai ik Cubase SX 1.01 met plugins...

Zelf vind ik dat ik in Cubase maar weinig vst's tegelijk kan gebruiken.
HAlion gaat goed, alleen als er meerdere softsynth aan te pas komen, gaat ie redelijk snel over de rooie (in F12 metertje...vooral de CPU moet het ontgelden)
Ik heb het gevoel dat de 1010's soms ook wat kraken en haperen. Heb gister de laatste drivers van 1010 geinstalleerd, maar het probleem is nog niet opgelost. Als ik het venster van het controlpanel van de 1010 open heb staan, flikkert dat menu soms ook een beetje...raaaaaaarr.... meer mensen die hier last van hebben ?

De latency timer staat op 256, wat 5ms latency op moet leveren... is dit normaal voor de 1010 ?

Heb nu een P4 3.06 Ghz besteld, omdat ik denk dat het aan de processor ligt...

Iemand een idee ?

Ik heb niet zoveel verstand van drivers, ik weet waar ze voor dienen uiteraard, maar wat is het verschil tussen de driver van M-Audio's site en een ASIO 2.0 driver ? Of is de M-audio driver een ASIO 2.0 driver ?
Wie kan mij dit eens vertellen ?


Later!


Gr Hen3
 
256 is zeker geen grote buffer.. en ja, het ligt aan je processor, maar een p4 3.06ghz is niet echt sjiek op dat bordje.. dan kun je beter een asus p4p800 of liever nog voor audioapps: een p4c800 moeten bestellen!!!

je p4p533 heeft een FSB van 533mhz, terwijl een P4 3.06 een FSB van 800mhz heeft.. asus heeft een OC-future waardoor de FSB toch op 800mhz gaat itt tot wat de chipset wil, maar ik vind t niet helemaal een geweldig plan..
 
ik werk sinds niet al te lang met een delta 410 en mijn pc is alleen trager geworden, wat kan ik hier aan doen?

het is trouwens een P3 1,6ghz 512 intern....dat moet toch gewoon draaien?
ik gebruik dan iets van 15 sporen ofzo, reason, nuendo en 1 of 2 vst's...

Nieuw moederbord?
 
256 is zeker geen grote buffer.. en ja, het ligt aan je processor, maar een p4 3.06ghz is niet echt sjiek op dat bordje.. dan kun je beter een asus p4p800 of liever nog voor audioapps: een p4c800 moeten bestellen!!!



Volledig onzin dat deze problemen komen door je processor!

Loop dit lijstje ff na voordat je onnodig geld uitgeeft aan een nieuwe pc:

- Je hebt 2 1010´s, hoe heb je deze met elkaar gesynct? via SPDIF waarschijnlijk, of nie? En is dat wel goed ingesteld?
Als ze namelijk verkeerd gesynct zijn, krijg je veel gekraak en gehaper.

- Heb je in Cubase wel de juiste driver geselecteerd (Delta ASIO of iets in die trand)? Iets wat veel mensen over het hoofd zien. Standaard staat altijd in Cubase de allround ASIO driver geselecteerd, deze moet je "niet" hebben!

- Werk je wel op 96 Khz?, dan heb je namelijk de laagst mogelijke latency, buffer op 512 is meestal een goed en stabiel startpunt, en zou goed moeten werken.

- Verder moet je pc uiteraard goed onderhouden zijn, hier is veel over te vinden op het forum.

- Ow jah, en nog iets heel belangrijks wat veel mensen vergeten of zelfs helemaal niet weten: Zorg dat je de nieuwste drivers voor je chipset hebt (Intel of VIA). Met de standaard drivers van Windhoos werkt alles opzich wel, maar vaak kan het nog 10x sneller en stabieler. Dus ik heb het over de performance van je pci, harde schijven en agp enzo. Doen!

Overigens, de drivers van M-Audio ondersteunen ASIO 2, dat wou je weten toch?

En verder wil ik nogmaals zeggen: met een P4 1,8Ghz met 1Gb ram zou je totaal geen problemen moeten/mogen hebben!!!

Succes!
 
Hallo forum-friends!


Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb ondertussen de 3.06 erin zitten. En dat lijkt er al meer op!
Kan nu aardig wat plugins en efx tegelijkdraaien!

De 1010 werkt bij mij op 48khz. Ik denk dat het nog steeds de drivers zijn, heb laatst de laatste driver van de M-audio site geplukt.

De 1010 zitten niet via SPDIF gelinkt. Zitten gewoon allebei in een PCI slotje... Plug en play!


Ik ga het e.e.a. is even checken!


Gr Hen303niewelnie
 
Origineel geplaatst door Henri/etgin303
Hallo forum-friends!


Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb ondertussen de 3.06 erin zitten. En dat lijkt er al meer op!
Kan nu aardig wat plugins en efx tegelijkdraaien!

De 1010 werkt bij mij op 48khz. Ik denk dat het nog steeds de drivers zijn, heb laatst de laatste driver van de M-audio site geplukt.

De 1010 zitten niet via SPDIF gelinkt. Zitten gewoon allebei in een PCI slotje... Plug en play!


Ik ga het e.e.a. is even checken!


Gr Hen303niewelnie

Mooi, maar of dat nou de totale oorzaak was?
En ik denk dat je zonder te syncen ze never nooit op een normale manier beide tegelijk kan gebruiken.
Kan gewoon niet goed gaan, althans als je met asio enzo werkt.

Maar ok... plezier verder
 
Die van mij is nog niet optimaal dus als iemand nog tips heeft, gaarne...

Ik had eerst een Egosys Waveterminal, die draaide als een zonnetje... Nu een Delta 410,
t r a a g . . . Ik heb gisteren MusicXP bezocht en wat van die dingetjes gedaan...
Maar ik ben nog niet echt tevreden, dit draait er in Nuendo:
4 sporen Virus C, 4 sporen Wardorf Q, 1xspoor V-station 3x reason redrum.

Nu staat de VST performance op 50%

Voor Music XP 90% en begon die V-station te kraken.

Ik vind dat ik nu nog steeds niet echt lekker draait.

Mijn systeem: P4 1,6ghz, 512mb sdram en windowsXP....

Wat kan ik doen om het te verbeteren... Ik heb ook andere Asio drivers dan die van M-audio maar dan schiet die
latancy de hemel in.... buffer staat nu trouwens op 256 en dan is de latency 5,8 ms....
 
Oja, er zit ook nog een SoundblasterLive in, die gebruik ik als midi interface.....

zou dat wat uit maken als ik die eruit sloop?
 
Andere drivers dan die van M-Audio!? Ik zou als ik jou was enkel en alleen "de" drivers van M-Audio gebruiken, die zijn in alle gevallen het beste! Hoe kom je er op om andere drivers te gaan gebruiken? En wat voor n drivers zijn dat dan precies?
Verder zou ik mijn bovenstaande lijstje ook ff doorlopen en hier op het forum zoeken naar nog meer PC optimalisatie tips, die zijn er namelijk in overvloed.
 
ja, er stonden ook nog andere asio driver die je kon selecteren....
Divx ofzo...en mme geloof ik...

ik draai nu ook de M-audio asio drivers....

maar ik vind niet dat het lekker gaat.....ok, na dat musicXP verhaal zeker een verbetering
maar niet echt...

op die 12 sporen, oja ik draai ook nog de Ohmboyz plugin en een verb van Nuendo....
 
MME en Direct-X (dat bedoelde je waarschijnlijk) drivers zijn "geen" asio drivers.
Nogmaals: spit het forum eens ff goed door voor optimalisatie tips. Als ik nou weer die hele lijst hier moet gaan neertypen... :P

En bedenk ook dat het een keer ophoudt, ik bedoel, als je bijv. op 15 verschillende kanalen tegelijk verschillende vst effecten loslaat (welke overigens onderling heel erg kunnen verschillen qua cpu belasting) en daarnaast ook nog eens verschillende vst instrumenten, dan vraag je er om. Zelfs de beste top kaarten (en je cpu natuurluk) krijgen het dan moeilijk. (werkte die waveterminal eerst met ongeveer dezelfde belasting echt beter? of was dat met andere misschien lichtere projecten?) Probeer te relativeren. Probeer dus eerst nog eens een keertje je PC na te lopen op evt. valkuilen en dingetjes die misschien beter ingesteld kunnen worden om het onderste uit de kan te halen, als je dan nog niet tevreden bent, dan kan je misschien overwegen om iets als een dsp kaart aan te schaffen en/of een 2e PC erbij te zetten met vst link. T is maar een idee...

Succes drmee!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Henri/etgin303
[
De 1010 zitten niet via SPDIF gelinkt. Zitten gewoon allebei in een PCI slotje... Plug en play!

[/B]

Als je ze niet linkt via SPDIF zijn in cubase toch de ins en outs van maar één kaart beschikbaar?
Enkel door het linken krijg je beide kaarten werkend met één ASIO driver toch?
 
Back
Top