Nieuwe Alesis synth: de QS 6.2

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
De QS6.2 is een 61 toetsen, 64 polyphonic synthesizer.

Deze synth zal de dance mannen onder ons niet echt aanspreken.
Hij is gemaakt voor de buhne muzikant, dus een echt podium-beest, met
erg goede piano, strings en keyboard geluiden.

Ook de nodige drum en percussion kits ontbreken niet.

Toch komt de dance producer aan bod met goede bassen ed.

Hij is uit te breiden met de bekende QCard library kaarten.

Er komt ook een 88 gewogen toetsen versie van deze synth. Dit is de QS 8.2

De prijzen liegen er niet om:

QS 6.1: € 1095
QS 8.2: € 1795
(dit zijn de adviesprijzen, incl BTW)

Meer info op de site van Alesis.

De importeur is: Electricsound in Almere.


QS6.2_about.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Hij ziet er wel uit als zo'n emu synth.

En de wieltjes niet naast het keyboard is toch wel erg onhandig live lijkt me.

Komt er ineens de term wegwerpsynth in me boven. (gek he?)

Maar hoe die klinkt? Ik ben benieuwd.
 
Re: Nieuwe Alesis synth: de QS 6.2

Origineel geplaatst door bambamstudio
De QS6.2 is een 61 toetsen, 64 polyphonic synthesizer.
......
Ook de nodige drum en percussion kits ontbreken niet.
Toch komt de dance producer aan bod met goede bassen ed.
Hij is uit te breiden met de bekende QCard library kaarten.
Er komt ook een 88 gewogen toetsen versie van deze synth. Dit is de QS 8.2
De prijzen liegen er niet om:
QS 6.1: € 1095
QS 8.2: € 1795
(dit zijn de adviesprijzen, incl BTW)
.....


BamBam,
dit is al een oude message van jou. Ik ben op zoek naar een goed keyboard. Als oud pianospeler moet ik natuurlijk 88 toetsen hebben. Die is er inmiddels. En kost bij die musicstore in Keulen slechts 888.-. Volgens een newsgroep-schrijver heeft ie de mechaniek van de Fatar keyboards. Die Fatar spullen worden overigens niet meer door die club uit Keulen verkocht, ivm 10 stuks mechanische fouten. Dus discontinued.

Maar die QS 6.1 heeft geloof ik dezelfde techniek als de 88-toetst versie. Hoe bevalt ie?
En is de klank (dus de synth-klanken) een beetje naar zin?
Aanslag van de toetsen? Ik weet niet of je ervaring hebt met de tegendruk van vleugels (baspartij iets zwaarder, middenpartij lichter van aanslag en het hoog lekker twinkelend en snel), maar hoe is die van dat keyboard?

In januari denk ik naar Keulen af te reizen om dat ding eens van dichtbij te zien en te proberen.
Maar een adviesje vooraf kan nooit kwaad.

Zo dicht bij Kerst en Oud-en-Nieuw lijkt het gepast om jullie allemaal een fijne Kerst en gelukkig Nieuwjaar te wensen.

Raymond
 
Raymond,

Ik ken de QS6.2/8.2 ook niet, maar wat ik van de meeste mensen hoor is dat Kurzweil de beste piano-toetsen heeft.
Misschien is de Kurzweil PC2X wat voor je.
 
Ik ben nog niet zolang geleden zelf ook naar musicstore keulen geweest en heb daar een heleboel dingen uitgeprobeerd, ook de alesis QS8.2 die toen net afgeprijsd was naar 888 euro, dit leek me dus een mooie aanbieding omdat ik zelf ook een synth met 88 (gewogen) toetsen zocht, maar toen ik het geluid hoorde vond ik dit toch eigenlijk wel tegenvallen, vooral het piano geluid vond ik niet lekker klinken, de geluiden klonken allemaal een beetje slapjes naar mijn mening. Uiteindlijk heb de Oberheim MC1000-88 gekocht als masterkeyboard en de emu proteus2000 erbij, dit was bij elkaar overigens wel wat meer dan 888 euro, dus dan mag het ook wel wat beter klinken :). Ik ben er zelf nog steeds erg tevreden over .*D
 
Back
Top