Zuiltjes/pilaartjes

paul

Joe haj
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
433
Locatie
Venray
iemand enig idee waar je zo'n dingen kunt krijgen... ben al heel wat winkels afgeweest. maar zonder enig resultaat

ze zijn dus bedoeld voor onder mn monitor speakers te zetten...

ze moeten ongeveer 38cm hoog, 25cm diep en 21 breed zijn...


momenteel heb ik oude speakers hier voor gebruikt (die toevallig exact aan deze afmetingen voldoen) en dan een zwarte doeken erover heen.

maar ik wil dus mooie nette zuiltjes.. want ik ben verslaaft aan leuk materiaal :D


brand los met jullie tips

dank
_______:eureka:
 
Eh... speakerstandaards zoals te koop bij hifi winkels? Daar zitten vaak hele mooie tussen... (wel duurrrrr)
 
Sorry Hans, leuk idee, maar is niet zo'n goed advies. Die Ikea dingen zijn instabiel en licht en geven zo weinig basis aan de luidspreker. Resultaat zal zijn dat de luidsprekers minder strak zullen klinken in bijvoorbeeld laagweergave. De standaards zien er aardig uit, maar is niets voor een 'serieuze' luidsprekeropstelling.
 
Jij vond ze *licht*? Dat ene ding heeft een solide betonnen voet! :D
Maargoed, bedankt voor de feedback. Wat zou je zelf adviseren?
 
ja.. idd dit is exact wat ik bedoel.. maar de ikea ligt hier niet om de hoek helaas....;{


50km... heb NOG niet de beschikking over een rijbewijs.. (ben bezig)


hummm... ff verder neuzen dan.. of iemand moet nog andere tips hebben dan hoor ik dat graag!


igg bedankt voor de moeite hans!
 
De voet is idd van beton, maar het materiaal wat de echte standaard vormt, is van dun materiaal wat gemakkelijk in trilling gebracht wordt. En ja, dat willen we niet natuurlijk... Aangezien dit niet echt bijdraagt aan de kwaliteiten van de gebruikte luidsprekers.
Tja, wat ik zou adviseren is het lekker zelf in elkaar knutselen. Koop vier pvc buizen van polsdikte. Op de juiste hoogte zagen en zand er in gieten. Klaar. Heb je zellf ook in de hand wat de juiste hoogte moet zijn.
In audiowinkels verkopen ze trouwens ook het een en ander (Target is een bekend merk bijvoorbeeld), maar dan betaal je dus de hoofdprijs (snel richting €100 voor een paar).
Die Ikea dingetjes kan, of Paul er daar echt mee vooruit gaat, weet ik niet.
 
We zijn toevallig aan het kijken voor een badkamer en ben gisteren bij een natuursteenhandelaar geweest. Graniet is er in vele soorten. Loodzwaar en je hebt ze al vanaf 80 euro per vierkante meter. Is het een centimeter dik. De prijs is me zo meegevallen dat ik heb besloten volgend jaar 2 zuilen te laten maken van een centimeter of 40 hoog.

Ik ga er vanuit dat ik 6 vlakken per zuil nodig heb. Op maat laten snijden zal je denk ik niet arm maken. Vul de binnenkant van de zuil op met zand en voila... superzuil voor de monitoren.
 
gevonden... volgende maand ga ik ze halen.


VLS45.jpg



Vogels VLS45

Luidsprekerstatief

- Set per 2 stuks
- Draaggewicht max. 25 kg
- Kabeldoorvoer
- Hoogte 45 cm
- Afm. plateau 20 x 20 cm
- Afm voet B 30 x D 27.5 cm
- Kleur antraciet (donker grijs)


bedankt voor de hulp allen:maffia:
 
Origineel geplaatst door metatron
Gewoon zelf makenvan hout en afvullen met zand voor de buurtjes.
Heb je altijd de goeie grote en kleur kun je naar gelieven zelf invullen.

mijn idee... lekker fijn zelf maken.. kan je het uitvoeren zoals jij wilt
 
Haha

ik heb gewoon 2 van die stenen pilaartjes bij een tuincentrum gehaald om planten op te zetten, maar ik heb mn speakers erop gezet...
 
Je kan ook een paar stoeptegels op elkaar leggen, vaak gratis af te halen her en der. :D

Eventueel nog wat vilt tussen de tegels, of schuim (tempex) zie de boel dan maar aan het trillen te krijgen!
 
Back
Top