gezocht Oberheim 8

Status
Please reply by conversation.

nhl2003

Stamgast
Lid sinds
18 december 2002
Berichten
225
ja jongens, beetje funny vraag maar moet het tog stellen.

Ben namelijk opzoek naar de oberheim 8, wie heeft het te koop!!!!!!!!!


laat me weten


Groet
 
Wat voor oberheim 8?

8 voice? OB8? OB8x
 
OB-8 lijkt me logisch... ;) Maar OK, het zou een 8-voice kunnen zijn, theoretisch.
Ik ben eigenlijk ook al een tijdje op zoek, maar nu is toevallig nét m'n geld op.
Interface advertentie komt dan ook op het verkeerde moment. Nou ja, volgende eeuw beter.

Wat zou nou een beetje redelijke prijs zijn voor een OB-8 met factory MIDI?
 
wat is nou de verschill tussen ob8 en ob-8 en onx ofzo, en hoe zien ze eruit dan.

graag uitleg als jullie het niet erg vinden.

MVG
 
Tja, Johnny weet eigenlijk niet van de hoed en de rand, hij doet maar alsof... :D
(laat hij zich liever bezighouden met die stapel afgedankte wekkerradio's die hij z'n modular setup noemt).

Je hebt 2 échte Oberheims die in aanmerking zouden komen voor de benadering Oberheim 8.
Dat is dus aan de ene kant de Oberheim 8-voice (een keyboard met behuizing voor 8 SEM monofone voicemodules).
Deze 8-voice had ook nog wat broertjes, te weten de 4-voice en de 2-voice.
De hele verzameling noemen we x-voice.

Aan de andere kant de OB-8 (een polysynth van twee-en-een-halve generaties later). De synth die jij bedoelt.
Er bestaat niet zoiets als een OB8x. Ik denk dat JB in de war is met de voorganger OB-Xa (de 'facelift' van de OB-X, die weer de ware opvolger was van de x-voice). Het is nogal verwarrend dat de OB-Xa en de OB-8 in vrijwel dezelfde behuizing zitten.
Voor de ware Oberheim liefhebbers: ja, ik weet dat er veel verschil in opbouw zit tussen OB-X en Xa...
(de X is volledig discreet opgebouwd, de Xa gebruikt chips).

8-voice:
8voice.jpg


OB-X:
obx.jpg


OB-Xa
OB-Xa.jpg


OB-8:
ob8_03.jpg


Niet om lullig te zijn, maar waarom ben je precies op zoek naar een OB-8?
Vooral omdat je niet precies op de hoogte lijkt te zijn van de verschillende Oberheims... ;)
 
nou eigelijk het gaat om de volgende:

ik ben zelf armeens, en er blijkt dat daarin geluiden zitten die wij armeniers veel gebruiken bij muziek, dus vandaar dat ik daarin geintereseerd ben :) , maar ik dank je voor de uitleg tof

:doei:
 
Origineel geplaatst door Hanz
Tja, Johnny weet eigenlijk niet van de hoed en de rand, hij doet maar alsof... :D
(laat hij zich liever bezighouden met die stapel afgedankte wekkerradio's die hij z'n modular setup noemt).
Het is eigenlijk vooral dat ik een drukke succesvolle baan heb en een leuk sociaal leven buiten het forum, dat ik net ff niet de moeite deed om alles netjes op te zoeken om zo de reet van een lid te likken.. ;)

Nee ff zonder gekheid.
Hanz, je hebt helemaal gelijk. Ik had beter op moeten letten.

Mijn modulars zijn inderdaad goede wekkers. Als je er eenmaal achter zit, dan kom je niet meer aan slapen toe.
 
Origineel geplaatst door nhl2003
nou eigelijk het gaat om de volgende:

ik ben zelf armeens, en er blijkt dat daarin geluiden zitten die wij armeniers veel gebruiken bij muziek, dus vandaar dat ik daarin geintereseerd ben :) , maar ik dank je voor de uitleg tof

:doei:

You're welcome. Dat verhaal hoor ik eigenlijk voor het eerst... kan je eens iets van een voorbeeldje qua geluiden laten horen? Ik probeer namelijk de connectie tussen Armenie en Oberheim te snappen... en vooral waarom dat soort geluiden zo uniek zijn voor een OB-8... alvast bedankt! :)

En Johnny, je weet het hè... :luv: (zonder woorden)
 
dank je wel,

nou eigenlijk zijn het paar geluiden waar het om gaat zoals ik al eerder zei, maar als je op de volgende link klickt kun je naar een liedje luisteren (luister wel vooral naar solo's), en die solo geluid word gespeeld op ob-8, so simpel is het ik heb wel een roland d-50 waarin betere geluiden in zitten, maar bij ob 8 voelt het tog ietjes anders denk ik d 8> lol.

ftp://ftp.muzisyenler.com/Nieuwe map/+1.ram

MVG
Shirak
 
dank je wel, maar £ 1450 is ook veel geld :) , maar jah als je wat goeds wil, dan moet je wat voor betalen natuurlijk.................

MVG
SHirak
 
Tja, als ik eerlijk moet zijn, leuk deuntje dat je hebt gelinkt, maar niets iets waarvan ik zeg... Oberheim powerrrrrrrr! :D
Heb je er misschien al over nagedacht om het misschien wat 'praktischer' aanpakken?
En dan bedoel ik een leuke virtueel-analoge bak?

Bij een echte vintage bak horen ook de echte vintage problemen - primitieve MIDI integratie, beperkte polyfonie / niet multitimbraal, geen bijgeleverde effecten, tuningproblemen, issues met betrouwbaarheid, lastig te vinden onderdelen als je met reparatie zit... etc. etc. En dat alles voor een natuurlijk pittig prijsje!

Ik ben de laatste om 'n OB-8 af te kraken, maar ik vraag me af in hoeverre je je realiseert waar je aan begint... :)
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top