reperatie van een roland D50

bastardsunited

criticus maximus
Lid sinds
16 december 2002
Berichten
210
Locatie
groningen
wie helpt mij!?

Ik woon in groningen en heb een D50 die af en toe zo maar terugspringt naar bank 2 . Dus tijdens het spelen van een instrument op bijvoorbeeld bank 1. springt de synth terug naar bank 2. Ik denk dat het knopje van bank 2 niet goed meer is en ga de synth zelf openhalen.

Ik was langsgeweest bij Tonika maar daar zeiden ze dat het minsten 3 uur duurden voordat ze bij dat bank-select knopje zouden komen :confused:

en dat ze daar alleen al 100 euro voor zouden rekenen

Heeft iemand tips of suggesties omtrent de reperatie van dit euvel, of zijn er zelfs groningse synth-freaks die mij willen assisteren in dit probleem

alvast bedankt.
 
Local: off en alles via midi aansturen ;)
De D-50 is altijd een vervelend baasje geweest als het gaat om de toets- en knopcontacten.
Problemen met toetscontacten los ik altijd op met contactspray.
Succes
 
Ik stel me voor dat als je aan de knoppen wil komen van binnen uit, dat je dan eerst het ding moet openmaken en vervolgens alle printen die vast zitten aan de bovenkant moet los maken, inclusief bekabeling om bij de gewenste knop te komen. Ja dat lijkt me nogal een rotklus.

Ik maak contacten altijd schoon met alcohol.

Als je teveel met contactspray spuit dan krijg je op een gegeven moment zo'n onsmakelijke drek in je machine maar dat kan ook aan mijn contactspray hebben gelegen in het verleden ;)
 
Back
Top