iemand om m'n vocals een beetje pro te laten klinken

Bobby

.com
Lid sinds
22 juni 2003
Berichten
463
Locatie
Belgium - Antwerp
hoi hoi!

als alles volgens plan verloopt komt er dit weekend een zangeres langs hier om vocals voor m'n nummer in te zingen.
Het is de eerste keer dat ik met een zangeres/zelfgeschreven vocals werk, en met vocal-editting heb ik dus praktisch geen ervaring.
Vraag is dus of iemand bereid is om die vocals te downloaden (.wav liefst?), ne te bewerken: reverb, compressie, u know... Ik vraag niet om er uren aan te werken, met basics ben ik al tevreden (ik denk niet dat ik daar geschikte plugins voor heb).
Stijl: vocal house, met orgeltjes en strings enzoow.

Voeg me aub toe op msn als je me kan/wil helpen: bobby_smiles@hotmail.com, of meel me als ik offline ben.

cheers -B- :kroon:
 
Doe het zelf. Misschien leer je iets. Met weinig spullen kun je een eind komen als je creatief bent...
 
Laatst gewijzigd:
:confused:

lijkt me idd ook logisch dat je dat gewoon zelf fikst. aldoende leert men weet je..

zo moeilijk is het ook weer niet.. er is genoeg info hier op het forum te vinden over hoe vocalen op te nemen en te bewerken.

suc6
 
wel, ik zou ut niet vragen als ik er al geen (niet geweldig geslaagde) poging op heb zitten :)
Main problem is om het wat warm te laten klinken. Zwoel, u know. Of misschien ligt het aan het feit dat de testvocals die m'n vriendin ingezongen heeft gewoon niet meer te redden zijn :D lol
 
'warm laten klinken"......
Begin eens wat te spelen met eq, grote kans dat het daar al wat beter van wordt.
 
Vocals zwoel en warm laten klinken doe je niet met EQ, compressie, reverb of whatever. Dat doe je met een zangeres met een zwoele, warme stem die door een goede mic zingt. Als het dan niet zwoel en/of warm klinkt dan ga je dat niet redden met nabewerking.

dusssszzzz...begin bij de bron. Je kan je nummer natuurlijk wel laten mixen door iemand anders. Dat is vrij normaal in de muziekbusiness. Ik zou best je nummer willen mixen. Lijkt mij wel leuk. Ik heb wel 's eerder mixen en mastering gedaan voor mensen.
 
En goede preamps en ditto microfoon helpt ook! (om over bij de bron beginnen te spreken)

Maar aangezien je al wav bestanden hebt is mijn opmerking nu niet echt behulpzaam. Test het verschil de volgende keer. Hiervoor heb je niet perse zelf hardware nodig. Een halve dag wat apparatuur huren bij een organisatie als b.v. Tandem is niet duur en echt lonend.

Ik uit ervaring dat een halve dag om zang op te nemen niet veel is, maar oefen dus ook van te voren samen.

Succes !
 
Er zijn zat tuturials op het inet over dit soort opnametechnieken te vinden.
Goede spullen kunnen gebruiken is nooit verkeerd maar het is idd een handigheidje dat je zelf ook kan leren.

Maar wat Nolet beweert dat je het niet meer aan kan passen vind ik onzin.
Heb al een aantal keren het tegendeel gehaald en prima vocalen gemaakt met een cheapo mic.
 
Back
Top