roland vs 1880 live sequencing

K-Lee

Ingeburgerd
Lid sinds
20 januari 2004
Berichten
82
Locatie
Gent - Belgium
Hallo iedereen,

ik ben een producer/dj uit België en heb een vraag ivm de harddiscrecorder roland vs1880.


Ik gebruik deze uitsluitend voor recording.
Voor mijn live pa's gebruik ik 3 andere hardware sequencers & dit omwille van volgende reden :

Je kan de vs wel slave of master zetten, maar als je een nieuw nummer wil laden van je hd van de vs1880, dan stopt je midi-synchronisatie, en zo kun je vanzelfsprekend geen live pa spelen.

Maar producers als Johannes Heil gebruiken hun vs1880 wel om live pa's te geven, hoe doen ze dit qua sequencing??


Bedankt
 
Ik vermoed dat ze dan 1 song gebruiken met daarin alle nummers met midi tempo changes.
Misschien gebruiken ze logic (programma wat bij de VS geleverd werd) om de sequence aan de VS te koppelen
 
Re: roland vs 1880 live sequencing

Origineel geplaatst door K-Lee
... live pa's ...

ongetwijfeld een domme vraag......maar wat bedoel je hiermee ? :confused:
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Ik vermoed dat ze dan 1 song gebruiken met daarin alle nummers met midi tempo changes.
Hieraan had ik ook al gedacht.
1 lang nummer (van wel een uur of langer) met de basic rhythms, en samplers live bedienen zonder synchronisatie, en aangekoppelde synths er live bij spelen ofzo, maar dit alles lijkt me zéér omslachtig.

thx
 
Re: Re: roland vs 1880 live sequencing

Re: Re: roland vs 1880 live sequencing

Origineel geplaatst door gemmetje
ongetwijfeld een domme vraag......maar wat bedoel je hiermee ? :confused:

live performances on stage,
met sequencers, synths, samplers, mixers...
In de techno-scene worden live pa's gegeven door mensen als Johannes Heil, Alter Ego, Alexander Kowalski, Justin Berkovi, Joris Voorn, .....
In de trance-scene bv. mike (aka push)
 
Re: Re: Re: roland vs 1880 live sequencing

Re: Re: Re: roland vs 1880 live sequencing

Origineel geplaatst door K-Lee
live performances on stage,

Gem bedoelt waarschijnlijk dat P.A. Public Adress betekent (= publiek toespreken), dus het is al automatisch live, waardoor dat woordje "live" overbodig is.
 
Re: Re: Re: Re: roland vs 1880 live sequencing

Re: Re: Re: Re: roland vs 1880 live sequencing

Origineel geplaatst door Catalunya
Gem bedoelt waarschijnlijk dat P.A. Public Adress betekent (= publiek toespreken), dus het is al automatisch live, waardoor dat woordje "live" overbodig is.
een pleonasme maw :P
tja, in België staat er op de line-up van een flyer "live pa" als iemand live z'n muziek brengt ...
Sorry als er een misverstand was Gem ;)
 
Hallo,

Hier een andere Belg met +- dezelfde vragen......
Ik heb ook zitten denken hoe ik een live set kan opbouwen en maak ook gebruik van een Hardiskrecorder (AKAI.DPS24)
Ik denk dat er wijnig anders opzit dan 1 lang nr. te maken met tempo changes als je niet na elk nr. wil moeten laden...
Op zich lijkt me dit ook niet echt moeïlijk te realiseren maar er zal wel heel wat werk in kruipen om alles te programeren.
Nadeel is wel dat je op deze manier snel vast zit als je in een live set variatie wil brengen aangezien je moeïlijk kan beginnen afwijken van de vooraf bepaalde indeling van de nr.'s...

Zelf ben ik momenteel nog aan het uitkijken naar een goeïe sequencer of eventueel laptop(als ik ooit weer eens aan voldoende centen raak) om live te kunnen gaan werken....

Moesten er mensen zijn die toch een andere oplossing, zien laat zeker iets horen!

Grz. Nik
 
Hallo Nik,

ik vrees dat ik de vs1880 nooit live ga gebruiken, het is dan ook geen echte sequencer maar een multitrackrecorder...
en zoals je zegt heb je geen mogelijkheid om te improviseren tijdens een live als je 1 lang nummer moet maken.

Je bent nog op zoek naar een goede sequencer voor live te gaan?
Ik gebruik er 3 live : yamaha rm1x, akai mpc2000xl se, korg er-1.
De yamaha heeft een erge goeie sequencer en is niet zo heel duur ook + je hebt nog een soundmodule inclusief & veel live-editting is ook mogelijk!
 
Hey K-Lee,

ik denk dat mijn recorder dus zeker wel meegaat naar optredens (is in het verleden ook al gebeurd) en wel om de volgende redenen

-supper automatisatie van al men track's en van alle mogelijke midi CC's( doe dit nu ook vaak met plugins omdat ik dit vaak makkelijker werken vind dan de automatisatie in cubase, raar maar waar)
-Ik heb maar 2 handen en er zijn toch bij bijna elk nr. meer dan 2 track's waar in de verste verte geen midi bij komt kijken en die dus live ingespeeld moeten worden of de opgenomen audio afgespeeld....
-Geen gepeuter met volumes in sequencers, extra mixer(aankopen)en meezeulen of hopen dat de man achter de mengtafel mix't zoals jij het wil...., gewoon faders fastnemen en gaaaaaaaaaan
-de routing's in de DPS zijn gewoon supper, alle voordelen van een digitale mixer...

Wat men toekomstige sequencer betreft ben ik er nog helemaal niet uit.... De RM1X heb ik redelijk uitgebreid kunnen testen omdat een vriend van mij die heeft. Eerlijk gezegd vind ik hem niet aangenaam werken. Dit is waarsch. strikt persoonlijk ofc. + er zit maar 1 MIDI I/O en 1 stereo audio-out op, wat niet echt voldoende is als het men enige sequencer wordt. En tot slot heb ik al een yamaha CS2-x dus is er ook geen nood aan een extra yamaha geluidsbron(of het zou een zwaardere synth. moeten zijn).

Ik heb jammergenoeg nog nooit het genoegen gehad om de MPC's eens grondig aan de tand te voelen maar volgens spec's lijkt dit meer mijn ding, mede omdat ik momenteel ook nog geen echte sampler heb....

ach, ik moet toch eerst nog een heleboel nr.'s afwerken voor ik echt iet's live ga kunnen forceren dus ik heb nog wel effe tijd om te sparen en een men keuze te maken tussen het aanbod hardwarecequencers....


Grz; Nik
 
Back
Top