going live

triple_xxx

Ingeburgerd
Lid sinds
17 september 2004
Berichten
47
Locatie
westerlo , belgië
na een hele tijd in de studio gezeten te hebben wil ik live gaan. ik heb een redelijke setup waaronder een acces virus een jp 8080 en andere. maar ik wil nu live gaan. en de bedoeling is van alles thuis aan te maken en met één toestel on stage te gaan.en met cd-speler er nog wat bij tussen te flanse. live remixe en re - edits. de rs 7000 en de mpc reeks staat mij persoonlijk nie aan. dus ik zoek een andere oplossing

de su 700 spreekt me aan maar klopt het dat de hulpstukken moeilijk zijn vast te krijgen.
de mc-909 lijkt me ook goed maar zou een probleem hebben als hij wat veel moet verwerken.
de sp-606 lijkt me goed vooral met de cakewalk erbij enzo. maar echt reviews ben ik er nog niet van tegengekomen.
de sp- 808ex zou problemen hebben met het communiceren met andere toestellen. maar lijkt me voor de rest wel geschikt.

een laptop is geen optie. echt hardwarematig. ik zit in de hardtrance en hardhouse genre's. en doe vooral remixen. het makkelijkste is dus ook dat het wave files leest. vooral omdat ik van cd's wil samplen. en een live remix wil maken met een accapella.
heb ik nog andere opties buiten deze.
 
Re: going live

Origineel geplaatst door triple_xxx
na een hele tijd in de studio gezeten te hebben wil ik live gaan. ik heb een redelijke setup waaronder een acces virus een jp 8080 en andere. maar ik wil nu live gaan. en de bedoeling is van alles thuis aan te maken en met één toestel on stage te gaan.en met cd-speler er nog wat bij tussen te flanse. live remixe en re - edits. de rs 7000 en de mpc reeks staat mij persoonlijk nie aan. dus ik zoek een andere oplossing

de su 700 spreekt me aan maar klopt het dat de hulpstukken moeilijk zijn vast te krijgen.
de mc-909 lijkt me ook goed maar zou een probleem hebben als hij wat veel moet verwerken.
de sp-606 lijkt me goed vooral met de cakewalk erbij enzo. maar echt reviews ben ik er nog niet van tegengekomen.
de sp- 808ex zou problemen hebben met het communiceren met andere toestellen. maar lijkt me voor de rest wel geschikt.

een laptop is geen optie. echt hardwarematig. ik zit in de hardtrance en hardhouse genre's. en doe vooral remixen. het makkelijkste is dus ook dat het wave files leest. vooral omdat ik van cd's wil samplen. en een live remix wil maken met een accapella.
heb ik nog andere opties buiten deze.

Hmmm tja,

Je haalt er toch wel wat live machines uit met de mpc/rs7000 reeks maar goed.

De Su700. Goeie bak, lekker loops spelen, goeie fx. Maar inderdaad gedateerd.
De mc-909, tja, zeker mooie bak maar ik zou niet weten waarom je een rs7000 uitsluit en dan deze wel als optie ziet. Sound is misschien beter maar beheerbaarheid in mijn ogen zeker niet.
De Sp808-ex, wat ik ervan begrijp 4 (stereo) sporen audio. Da's zelfs ten opzichte van de oeroude su700 nog heel erg weinig.

Andere 1 machine oplossingen zijn schaars. Zal dan denk ik een combinatie worden van misschien een MC505 en een Korg Electribe Esx-1 ofzo.

Voor dat genre is het misschien toch wel geinig om naar iets als een Mpc1000 te kijken hoor.
 
de mpc -reeks en de rs7000 zullen ongetwijfeld geweldige toestellen zijn. maar ik ben zelfs nog een andere richting aan het zoeken. ik denk dat ik mijn materiaal ga weg doen en mij de mv-8000 ga aanschaffen. op future producers zijn ze er zeer enthousiast over. bij deze kun je ook gewoon een cd-speler aankoppellen enzo met audiotracks gaan samplen. wat het voor mij makkelijker maakt omdat ik hoofdzakelijk remix. maar ik ben wat aan het rondzien geweest, en heeft hij ook interne geluiden? zoals de mc reeks of dergelijke? want als dit is dan lijkt het me een degelijke all in one toepassing voor mij.
 
Back
Top