Melorix - It's All Over Now (PSYTRANCE)

gill

MeloriX
Lid sinds
7 december 2003
Berichten
82
Locatie
mortsel, belgië
http://www.psygarden.be/jamroom/bands/14/
kga er nieveel over zeggen
dat moeten jullie maar doen ;)
en geloof me vrij het IS psytrance (ik heb het al genoeg uitgelegd en ga dat nie opnieuw doen!)
ik heb het toch maar gedaan
:engel:


Origineel geplaatst door gill
en geloof me het is echt psytrance, het zit onder die naam, er zit geen trance in maar tis een voortvloeïng uit een hoop reeds gemaakte dingen
zoals de russen (parasense, fungus funk, ... )
de israëlieten (azax syndrome, psychotic micro, mannen van doof records, ... )
de duitsers (styx, penta, ... )
de portugezen (darkpsy, ... )
de zuid-afrikanen (the artifact, shift, ... )

da zijn mannen die het allemaal gedaan hebben, dus kom me niet vertellen dat dit geen psytrance is!
het kan zijn dat de stijl gewoon zover is afgeweken dat het lijkt alsof het psytech, psycore, hardtech, ... is
maar dat is het dus niet
tot zover de verklaring :)
Origineel geplaatst door gill
je hebt binnen de 'goa' verschillende stijlen waar ik er enkele zal van opsommen ter verduidelijking

-je hebt de full-on goa (alles waar melodie in zit, meest gekende, meest "neutrale" goa bv. johann bley, infected mushroom, oude nr's van gms, toi doi, hallucinogen, ... )

-je hebt de powertrance (heel afgewerkte psychedlische trance, waar alles tot in de puntjes is afgewerkt bv. Growling Mad Scientists (gms afgekort ... zijn nederlanders die naar ibiza verhuisd zijn en nu de hele wereld rondtoeren ze zijn met 2 riktam en bansi, én ik heb er al mee gebabbeld :D:D:D, ze zijn met meerdere projecten bezig, nl. 1200 mic's, zorba, en waarschijnlijk nog enkele) 1200 mic's, space buddha, psydrop, ... )

-je hebt de oldskool goa (oude goa nr's, het klonk toen allemaal zowat hetzelfde (... - 1999?) heel chaotisch, veel geluiden, veel hoge tonen-geluiden, niet altijd goed gemasterd (heel dikwijls slecht zelfs) veel climaxen, niet echt mijn ding bv. battle of the future buddha's, ka'sol, MFG, astral projection, ... )

-je hebt de psytrance (donkere, met een rollende kick&basslijn (meestal), dikwijls russisch, krakend, snel (146-150bpm) bv. azax syndrome, psychotic micro, catla (azax & psychotic samen), fungus funk, parasense, phyx, arthax, damage, broken toy, dark psy, ...)

-je hebt de scandinavische goa (heel chaotisch, heel veel climaxen, veel hoge tonen-geluiden, klinkt wat oldskool maar is eigenlijk hedendaagse oldskoolgoa bv. filteria, chi-ad, x-dream, koxbox, ... )



en ondertussen heb je er nog veel meer verschillenden maar dit zijn zo de belangrijksten
 
mét samples van 'the cell' ;)
 
Haai,

1) Schuif van de kick open zetten (toch iets meer) en iets minder mid en wat meer low. Powerkicks komen nog steeds origineel van de 909 en dat mis ik hier toch wel een beetje.
2) Op 15 sec is er een mis geluidje denk ik. Als het zo bedoeld is .. weg ermee.
3) Geen opmerkingen verder maar té weinig laag .. veel te weinig. Hihats steken er zooo bovenuit.
4) Mooie 'break' op +/- 4 minuten (vrij origineel toch) en mooi gebruik van de sample vlak erna ..
5) Probeer eens op +/- 5 minuten wanneer je de kick zo af en toe (al dj-end) laat klinken hem volledig weg te laten zodoende dat enkel je baslijntje effe solo gaat. Meer euforie als hij terugkomt.

En als laatste wil ik effe zeggen dat ik blij ben dat er nog een freak zit hier ...

:dj:

Beetje afwerken dus maar ik hou hem alvast !

Fred.

EDIT: Hey, blijkbaar woon je niet echt ver ?! 3 Oktober naar Sunda Sunda in La Rocca ??
 
sunda sunda ... la rocca ...
mneeeeiiih
ik hou liever van snelle psytrance ;)
kom liever 13 november naar hier in mortsel ...
snelle zotte psytrance ...
en een vriend van me moet live, bandarlog ;)
(stuur een pb als je meer wil weten)
cheers :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top