Noten in keyeditor (Cubase 5.0) 1/16 te vroeg

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Lid sinds
4 Maart 2003
Berichten
1.042
Locatie
Amsterdam
Ik heb sinds vorige week een nieuwe p.c. namelijk een Pentium 4 2.8 Ghz, 800 Mhz FSB met 1024 MB RAM. Mijn oude geluidskaart namelijk een Terratec DMX 6fire met geupdate-te controlpanel en drivers heb ik er weer in gezet.
Als OS draait er Windows XP Professional op. Ik gebruik momenteel nog Cubase 5.0 i.v.m. sysex-data enz. en omdat t superrelaxed werkt. Nu ben ik erg blij met mijn nieuwe supersnelle p.c. maar er zijn een paar problemen.

1. Cubase wil alleen op 96 Khz opnemen zonder gekraak en pops, als ik de clock op 44100 zet doet ie t soms wel goed, maar meer met gekraak en zo dan zonder. Opnemen op 96 Khz gaat perfect en klinkt zeer ok, maar ik moet dan zeker alles weer gaan ditheren en shit en daar heb ik geen verstand van...(advies?)

2 Dit is het vaagste probleem, namelijk: Als ik lekker aan t componeren ben, dus partijtjes inspelen op mn masterkeyboard (an1x) en dus midi opnemen in cubase enz. Dit levert verder geen problemen op behalve dat de nootjes na een tijdje :confused: te vroeg worden geplaatst. De eerste 15 20 minuten is er niks aan e hand. Maar daarna begint t gedonder. Dus als ik dan in de keyeditor kijk, dan staan de noten meestal een 16 of iets meer te vroeg? Rara hoe kan dat? it gebeurt zowel bij hardware als software die ik aanstuur, en het heeft dus niks met latency te maken, want de noten horen dan ook gewoon op hun plaats te komen. Ik kan ze wel verschuiven maar dat vind ik onzin. Ik wil dat t goed werkt. Ik speel t hartstikke strak in dus daar ligt t niet aan. Nooit eerder problemen mee gehad.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik een adaptor die er niet aan hoort aan mn masterkeyboard heb hangen, de anere ligt in de studio bij een vriend. Maar het lijkt me sterk dat dat het is...

Is er iemand die me kan helpen met deze vage problemen?
 
laat me raden : bij je midi-poorten staat emulaties...

zoek ff op het forum,d'r is al een hele hoop over geschreven.....en anders cubase.net
 
ehm,zet je bij je terratec panel je sync wel op extern als je digitaal gaat opnemen? dit voorkomt veel problemen met digitale opname's...

en wat die noten betreft,kijk eens in je list editor of er niet rare sysex data is geschreven naar je pattern....

[edit]
ow en je kan bij audio instellingen van cubase nog instellen hoeveel samples per buffer je wilt instellen voor je audiokanalen denk dat je daar ook wat shit mee voorkomt....
[/edit]
 
Laatst gewijzigd:
nee geen emulatie midi poorten, gewoon dmx 6fire midi, verder niks.

ik neem niet digitaal op 96 Khz op, maar gewoon analoog via een normale kabel.

en dat met die noten die verschuiven het lijkt wel of het hoe langer cubase aanstaat, hoe meer de noten te vroeg in de keyeditor verschijnen. Kijk als het nou gelijk bleef en te laat, dan kon ik t begrijpen maat te vroeg?
;{

ik wil muziek maken, niet ouwehoeren met instellingen...=(
 
1) Dit zal te maken kunnen hebben aan de latency in combinatie met de hode sample rate. Een truc die je zowieso moet doen is je systeem optimaliseren voor achtergrond taken. Systeem --> Geavanceerd --> Prestaties...

ASIO is namelijk een achtergrond taak deze krijgt dan iets voorrang op bijvoorbeeld de grafix

2) Je kan (volgens mij) een predelay instellen voor je midi (voor audio kan dit in elk geval) het staat bij de prefs ...

Succes!
 
ik heb net de oude drivers weer geinstalleerd voor mn geluidskaart i v m het midi geouwehoer...iksnap er niks van ...op een atari werkt toch ook ?

dat van die midi delay gaat niet werken want eerst heb ik er geen last van, duurt ff...15 ninuten ofzo of soms meteen...soms niet soms wel....:confused:
 
Back
Top