Hardcore kicks maken

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.669
Locatie
Zwolle
kwam ik tegen in een artikeltje, hier de verkorte handleiding.

1: Maak een nieuw bestand aan in Sound Forge (Wavelab, Cool Edit kan vast ook)
2: Tools -> synthesis - simple
3: Selecteer een wavevorm (triangle doet het goed bij hardcore, sinus voor 909-kicks)
4: Amplitude op maximaak,lengte op een halve seconde en freq. op 60 hz

5: Dan pitch -> bend van pak 'em +2 naar -2 semitones, OK
6: Nogmaals pitch bend, maar dan van maximaal (+24) snel dalen naar +/- 2 en vervolgens naar hoe diep je 'em wilt.

Instant hardore kicks, en transpose je de boel dan heb je hardhouse bassen, leuk!

Instellingen zijn natuurlijk arbitrair, experimenteer en klooi ze een eind raak.

ps,

Het complete artikel: http://trance.nu/v3/forum_viewtopic.php?topic=59723&forum=14&10
 
Kijk dat zijn de fijne tips die je als synthofiel graag leest! Posten maar al die fijne sound design tips. Of hebben we ineens geheimen voor elkaar :confused: ?
 
meteen ff geprobeerd.....komt al in de buurt,maar echt schokkend is het nog niet (die hardcore-kicks dan...)...
 
ff een voorbeeldje : een kikje met een sinus golf gemaakt,zoals hierboven beschreven....wat geëxperimenteerd met de pitchbend en timecompression.....vervolgens Quadrafuzz erover,anders klinkt het zo clean....:

(er zit een wat irritante (sub-)laag-staart aan,dit kun je met eq en zo wel bewerken,maar het ging om een voorbeeldje...;) )
 

Attachments

  • sinuskik_qf_1.wav
    68,7 KB · Bekeken: 74
Is 'em niet helemaal. Als je die sinusgolf hebt pitchbend je 'em eerst van +2 naar -2, bevestigen, dan weer pitchbend, maar nu van +24 heel snel naar +/- 2 (tiende van een seconde ofzo), en dan laten zakken naar wat je wilt.

Bij een squaregolf klinkt 'ie bij mij zo, heeft geen attack, maar in het gelinkte artikel lees je hoe je verschillende kicks samensmeedt tot een goeie. De attack van de een, de decay van de ander etc. Ik let er nu wat meer op, en dat hoor je in heel veel house platen, scherpe attack en dan goed bassig.
 

Attachments

  • kick.wav
    37,4 KB · Bekeken: 85
Back
Top