Fruityloops plugin vraag

Albert van Abbe

Stamgast
Lid sinds
22 november 2002
Berichten
128
ik heb een probleem met installeren van plugins in FL. Aan het instaleren ligt het volgens mij niet? na installatie gooi ik het DLL. bestand bij steinberg in de pluginmap, waar ie trouwens vaak automatisch in installeerd. en vervolgens zoek ik em bij FL channels/more/fast scan op en soms herkend FL em dan en vaak niet. Nu zullen ook niet alle plugins voor Fl bedoeld zijn maar in hoeverre maakt dit uit? ik heb tot nu toe alleen met hardware gewerkt en van VSTs enzo heb ik nie zo veel verstand.

FM7 werkt bijvoorbeeld wel in FL maar absynth weer niet.

help.
 
ga eens naar option-->general settings ---> file ---> en kies daar bij "vst plugins extra search directory"
eens de steinberg vst plugin folder en doe daarna nog eens een scan. normaal zal het dan wel lukken.
 
ja dat wat isniezot omschrijft is jouw probleem idd, je moet fruity vertellen waar er eventueel ook nog
plugins kunnen staan buiten de standaard fruity plugin map!

moet overigens in cubase ook hoor. Misschien makkelijker voor jezelf dus om alle plugins altijd in dezelfde
map te installeren!

en ja zowel direct-x als vst werken goed in fruity. ik pak zelf altijd de vst versies omdat die vaak stabieler
zijn imho. daarnaast kan je bij directx plugins geen automation gebruiken (intekenen of opnemen van
knopbewegingen)
 
Origineel geplaatst door endonyx

en ja zowel direct-x als vst werken goed in fruity. ik pak zelf altijd de vst versies omdat die vaak stabieler
zijn imho. daarnaast kan je bij directx plugins geen automation gebruiken (intekenen of opnemen van
knopbewegingen)

same here.
ik installleerd nooit dx plugins.. automation is toch eigenlijk wel een must
 
Back
Top