Welke Audio editing programma op de Mac.

Ensemble

Ouwe rot
Lid sinds
13 juni 2003
Berichten
1.627
Sinds kort ben ik in het bezit van een G5 en daardoor min of meer blut.
Nu gebruikte ik in mijn pc tijdperk Wavelab 4 om mijn samples mee te editten.

Welk betaalbaar programma is hiervoor aan te raden op de Mac?
Budget ca. € 200,-
Wavelab is dus te duur.

Gaarne hulp.

Misschie nog even voor de volledigheid mijn werkwijze was als volgt en beviel me wel.

1.Ik sloot mijn draaitafel aan op mijn geluidskaart en nam het gewenste deel op met wavelab.
2. vervolgens ging ik gewoon lekker editten.

Dus simpel.

Merci beaucoup alvast.

Semble :mexico:
 
Bericht door een moderator:
Verplaatst. Gaarne het Tracks subforum alleen gebruiken voor eh... tracks?
 
Logic Pro

Logic Pro

Ok mannen bedankt voor jullie reacties.

Ik ga vanavond maar even met deze speeltjes aan de gang om te zien of het iets voor me is.



:okdan:
 
TC gaat als het goed is stoppen met Spark, maar 'n tijdje geleden kon je 'n gratis LE versie downen, en als het werkt, dan werkt het.

Peak is de shiznit, maar inderdaad aan de prijs. Maar er is ook 'n lite versie van, die je later zou kunnen upgraden. Kijk even op www.bias-inc.com

En gebruik anders even de OSX search op www.versiontracker.com
Daar staat altijd wel wat leuke freeware/shareware.
 
schop em even omhoog om te zien of er nog meer tips uit de bus komen, daar ik mss dezelfde historie als ensemble ga meemaken...:)

Bias peak ziet er alvast lekker uit

geef gerust alle prijsklasse opties...

ik moet ook iets hebben om lekker in editen, loopjes klaar te stomen, etc:)
 
..

..

Hoi Maks,

Audacity does the job.
Niet zo uitgebreid als Peak want gratis maar voor mij een prima oplossing.

Probeer het gewoon even.

Of anders een goedkope versie van Peak.

S6

Semble
 
Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door Ensemble
Hoi Maks,

Audacity does the job.
Niet zo uitgebreid als Peak want gratis maar voor mij een prima oplossing.

Probeer het gewoon even.

Of anders een goedkope versie van Peak.

S6

Semble


thx:mega:
 
Origineel geplaatst door Maks
schop em even omhoog om te zien of er nog meer tips uit de bus komen, daar ik mss dezelfde historie als ensemble ga meemaken...:)

Bias peak ziet er alvast lekker uit

geef gerust alle prijsklasse opties...

ik moet ook iets hebben om lekker in editen, loopjes klaar te stomen, etc:)
ik gebruik ook audacity. maar ik doe niet meer dan wat knip en plak werk, en een MP3'tje encoderen. ben je voor de mac-side aan 't bezwijken hé? ;)
 
Bias Deck is een echte aanrader. Is ooit een begin aan gemaakt door ProTools ontwikkelaars en heeft een prima user-interface (waarvoor ooit een award gewonnen). Het heeft natuurlijk ook zo z'n beperkingen maar voor het snelle knip- en plakwerk volstaat het prima!
 
Origineel geplaatst door divi
ik gebruik ook audacity. maar ik doe niet meer dan wat knip en plak werk, en een MP3'tje encoderen. ben je voor de mac-side aan 't bezwijken hé? ;)


goh, heb nog al met de gedachte gespeeld naar mac te gaan. ben altijd al verliefd geweest op powerbooks etc, en ervaarde dat op sommige vlakken mac professioneler is (minder troelala) ... tis mss wel minder 'bang for the buck' allemaal, als in allemaal wat prijziger, maar je krijgt er ook veel voor terug, dus waarom niet:)
 
Re: Welke Audio editing programma op de Mac.

Origineel geplaatst door Ensemble
Sinds kort ben ik in het bezit van een G5 en daardoor min of meer blut.
Nu gebruikte ik in mijn pc tijdperk Wavelab 4 om mijn samples mee te editten.

Je zou ook eens kunnen informeren bij Steinberg of je een crossgrade kan doen. Dat levert soms mooie kortingen op.

Ik vind zelf het prijskaartje van Wavelab 5 ook nogal stevig. Misschien komt er nog eens een versie zonder DVD-toeters e.d. (Of is dat er al?)
 
Wavelab is er niet voor OS X... Helaas. Zelf gebruik ik Spark, werkt prima, alleen jammer dat het niet verder ontwikkeld wordt, probeer gewoon de gratis versie, zie je vanzelf of ie je bevalt.
 
Tja, het is onbegrijpelijk dat er nog geen enkele stand-alone audio editor voor Mac is geschreven die echt in de buurt komt van PC software.
Zelf gebruik ik al jaren Spark, maar dit wordt niet meer ondersteund door TC, en is traag. Erg flexibele plug-in matrix, maar die heeft broertje Peak keurig overgenomen.
Peak gebruik ik ook, maar is nogal onstabiel, is wel directer en heeft meer 'screw-up' mogelijkheden dan Spark.
Een ander programma waar ik de laatste tijd nogal goede dingen over hoor is DSP Quattro . Deze is een stuk goedkoper dan Peak & Spark, en heeft een boel goede functies. Voorloper D-Sound Pro was al een classic als Mac audio-editor voor Os 9.
Maar iets als Wavelab heb je eenvoudig niet voor de Mac :(
 
Back
Top