masterkeyboard "gezocht" in ruil voor E-86

ZERO1985

Stamgast
Lid sinds
22 februari 2003
Berichten
202
Locatie
Hazerswoude Rijndijk
Mijn Roland E-86 voldoet als masterkeyboard, maar ik vind m nogal aan de grote kant, aangezien er veel op zit dat ik niet meer gebruik. Ik hoef er niet per se NU vanaf, maar ik wil alleen ff de mogelijkheden weten.
Nu is mijn vraag: zou ik die Roland E-86 (een ordinair GM/GS keyboard dus) kunnen inruilen (in theorie dus) voor een goed aanslaggevoellig (niet gewogen toetsen) masterkeyboard met transpose en iets simpels om het midi kanaal te kiezen. Mét pitchbend en modulatie, (nu heb ik gemerkt dat voor de ks-rack een wat 'dieper' modulatiewiel wel handiger is voor meer preciesie).En de instellingen voor de bender+mod.wiel moeten ook snel te veranderen zijn (zodat ik bijv. snel het bereik van de pitch bend op -12 kan zetten ofzo).
Is er zoiets en zou ik met mijn E-86 een eerlijke ruil kunnen doen. Al zou ik 'm inleveren bij 'een' muziekwinkel, hoeveel zou ik daar nog ongeveer voor krijgen? Ik heb echt geen idee van hoeveel ik voor zoets nog zou kunnen krijgen. Mijn keyboardleraar vroeger had dezelfde, nieuw voor ongeveer 5000 gulden. (rond 1993) Ik heb een 2dehands van 2700 gulden (in 1995).
Vijf oktaven is toch wel het minimum, meer mag ook.
De Yamaha an1x schijnt ook wel goed als masterkeyboard te zijn, en dan heb ik er natuurlijk ook een synth bij :{ maar voldoet dit dan ook een beetje aan mijn eisen?

Kortom; ik moet er vanaf en er moet iets anders met toetsen voor in de plaats als masterkeyboard.
wie heeft er wijze raad voor mij?
bvd,

daan
 
helaas.....

Zo'n E-86 is dus echt gewoon geen :kont: waard. Een paar honderd euro is mss nog wel te vangen van e.o.a. onwetende papa die een mooi keyboard voor zoonlief wil kopen, maar bij een muziekzaak hoef je het al helemaal niet te proberen.

Waarom hou je hem niet gewoon ? Persoonlijk vind ik de toetsen van die bak lang niet verkeerd en dat er veel opzit wat je niet gebruikt kan alleen vervelend worden als je buiten gaat spelen met die bak.
Een goedspelend midi-plankje met fatsoenlijk pitchbend en modwielen hoeft ook geen rib uit je lijf te kosten.
Zo'n Fatar bijv. speelt fijn en er zit meestal genoeg op voor je wensen.

Errug fijne optie is dat trouwens: makkelijk in te stellen pitchbend, maar dat zit meestal op de geluidendoos, en niet op de midiplank.
 
Idd, helaas zakt de prijs van 2e hands keyboards net zo hard als van computers.. 99% van de muziekwinkels neemt ze niet eens meer aan (tenzij je misschien voor een paar duizend euri haalt, maar dan nog krijg je er geen :kont: voor terug)

Als je 'm echt kwijt wil kan je 'm op marktplaats ofzo zetten, maarblijft 't zelfde verhaal: veel krijg je normaal gesproken er niet voor terug..

Jammer maar waar.

Maar je kan 'm natuurlijk ook gewoon houden en er een EFX-aparaatje overheen knallen (Kaosspad of een Filterbank :{ ) dan kun je 'm zeker nogwel gebruiken!

En een Masterkeyboard heb je al vanaf 2-3 honderd euri nieuw, dus ach..
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Maar je kan 'm natuurlijk ook gewoon houden en er een EFX-aparaatje overheen knallen (Kaosspad of een Filterbank :{ ) dan kun je 'm zeker nogwel gebruiken!

even voortbordurend hierop:
ik mag graag m'n E-16 door m'n Zoom 1201 jagen :duivels: :{ Instant viezigheid !

daarmee durf ik zelfs op het podium te gaan staan ;)
 
Back
Top