RS7000 & program change vraag

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Nu heb ik de RS7000 al een tijdje maar nu eigenlijk pas begonnen met denken aan programm changes te sturen naar de rest van de gear (synths etc).. En daar begint de ellende al..

Ik dacht, ok ik neem de program change functie van de RS7000 en dat gaat met LSB en MSB en dan programm number. Als ik 000-000-012 invul dan gaat mijn Waldorf Pulse keurig op program 12 staan. Heel leuk, maar wat ie dan doet vind ik irritant: hij doet iets met me programm, hij verandert ook de OSC1 settings!

klote dus.
Ik pak de manual van de Pulse erbij en er staat eigenlijk dat de progam changes met sys-ex kan. Nou je begrijpt daar word ik niet vrolijker van.. Toch maar even geprobeerd.. je moet van alles invullen en de 76e byte moet een F7 waarde hebben. Leuk en aardig maar hij vertikt het mooi!

Mijn vraag is dus, hoe moet ik het doen dat het wel werkt op mijn Pulse synth?? Ligt het aan de Pulse of aan mijn programmeer-onzin?
Het enige dat ik wil is dattie netjes omschakeld van programm! dat moet toch kunnen?

gr
Arv
 
ik denk eerlijk gezegd dat het aan je "programmeer-onzin" ligt...
weet verder niet hoe je die RS moet proggen en hoe jij daar mee bezig bent op dit moment maar normaal gesproken heeft een Program Change niets uit te staan met Sysex nutuulk... het geen dat nu gebeurd mag dus niet kunnen...
 
Back
Top