Latency Pulsar 2

Tactic

Ouwe rot
Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
1.283
Locatie
Sneek
Ik heb laatst een Pulsar 2 gekocht, maar ik doe waarschijnlijk ergens iets vreselijk fout, want op 1 of andere manier geeft bijv. nuendo aan dat ik 26 ms latency heb, terwijl ULLI aangeeft dat het er maar 4 zijn.
Dit is nog wel op te lossen door de io's opnieuw te ' reloaden ' .
Maar.. als ik een softsynth draai ( welke dan ook .. ook creamware synths overigens) dan blijf ik toch de welbekende kraakjes horen (of zeg maar gerust kraken). Dit vind ik heel raar, want de pulsar 2 zou toch qua latency en buffering beter moeten zijn dan mijn terratec ews 88mt. Wat O wat heb ik verkeerd staan....
Het midi gebeuren loopt via mijn midex, dus qua midi-in timing zou het daar niet aan kunnen liggen.

Martijn
 
de berekening van de latency in combinatie met cubase gaat niet helemaal goed.
zet de ullie op de een na hoogste stand, ik geloof 13 ms. Dan werkt alles perfect en heb je nauwelijks (niet hoorbaar) latency in cubase. Indien je in xtc mode draait dan moet je het in je pulsar cset.ini project aanpassen, zet de blocksize daar op 512.
 
Wat hier boven staat helpt helaas niet! Nog meer tips??
 
Het klinkt heel raar, de audio stottert inderdaad een beetje , echt een buffer probleem als je het mij vraagt.
Ik baal hier wel van zeg, als er 1 geluidskaart is die dit goed zou moeten kunnen, is het de pulsar wel. Nu ben er niet zoveel mee opgeschoten in vergelijking met mijn ews 88 mt, behalve dan de synths die erbij zitten, die overigens ook kraken .(ben ik nog niet zo mee bezig geweest)
 
Ik denk dat je toch heel wat meer info moet geven willen we een idee hebben waar het aan ligt.

bijvoorbeeld:
- gebruik je binnen sx de asio drivers
- draai je in xtc mode
- welke asio modules gebruik je binnen je project
- op welke samplerate draai je
- gebeurd het stotteren met alles continu of alleen als je harde schijf aangaat of als je scherm ververst (irq problemen)
- draai je op apic, apci of standard pc
- Gebruik je wel scope 4.0
- welke Ulli setting gebruik je nu (ms)
- gebruik je adat sporen waarop de tikjes plaatsvinden of is het op alles?


Dit soort informatie is nodig om iets verder te komen.
 
Kan het zijn dat je met een VIA Chipset draait..?? ik ken die kraakjes. toendertijd was dat vaak een chipsetprobleem (AMD kasten).

maar het kan dat dit met de nieuwe software is opgelost..
 
Probeer eens een ander PCI slot voor de kaart. De Creamware kaart mag geen IRQ's delen met een andere kaart in Windows (kijk bij device manager).
 
Back
Top