Analoog audio signaal -> Sustain In

Wous

Stamgast
Lid sinds
11 augustus 2004
Berichten
139
Locatie
Etten-Leur
Ik ben druk bezig met het uitzoeken om een drummer aan te sluiten op een synth.

Aanwezig spul:
- Analoge trigger (DUS ANALOOG AUDIO SIGNAAL)
- Sequenser (een crappy one maar dat maakt niet uit)
- Koptelefoon
- PA

Bedoeling:
Sequenser starten aan de hand van slag op een snare of ketel (eeh.. das een drum term..) Tom.


Oplossing:
Het anologe signaal omzetten naar een sustain signaal zodat je de trigger kunt aansluiten op de sustain-in

Ik ben er achter gekomen dat de sustain werkt op basis van "sluiting"
Iemand die mij een elektro schema kan geven voor het omzetten van een analoog signaal naar een sluiting?

Ik heb zelf al wat ontworpen, zoek ik strax even op en scan hem even in


Gerelateerde onderwerpen, wel even handig om te lezen om alles misschien beter te begrijpen met de ware functie:

Midi Live on stage, posted by: Wous

en

Drummer vs Sequenser, posted by: Pjeut

en een :peukie: dan maar
 
Laatst gewijzigd:
Dit is het elektro schema waar ik aandacht maar of het werkt. Iemand die de juiste aanpassingen hierin kan maken??

Weet er iemand of dan nu alles explodeerd ja of nee? :engel: Het probleem is dat ik een sluiting schema moet koppelen aan dat analoge signaal...
 

Attachments

  • rolandrs9enddt.jpg
    rolandrs9enddt.jpg
    13,4 KB · Bekeken: 74
:o: Y iez stoepit!! :o:

het moet natuurlijk 2000 micro Volt zijn...

Ja, ik heb even vlug met paint gebouwd. Die scanner doet ut weer es niet.

:peukie:
 
Analoog audio signaal -> Sustain In

Ehm,

Ik heb deze topic al eerder ergens anders staan.. Midi en Audio. Maar misschien dat die beter hier past? Ik ben nieuw en ik weet niet goed onder welke categorie ik dit mag plaatsen... :o:

Beide?

Hier is het linkje
 
Bericht door een moderator:
Samengevoegd...
 
Hallo,

Volgens mij moet je nog wel eerst een versterkertje bouwen dat ervoor zorgt dat het input signaal een hoger voltage krijgt. Want een gewone transistor slaat volgens mij pas door bij 0,7 volt en dus niet bij 2 mV. Verder zou ik je niet kunnen vertellen of de getekende schakeling zal werken want ik heb er niet zo gek veel kaas van gegeten.

Succes in ieder geval.
 
Back
Top