Audiophile 2496 matige opname kwaliteit

Diega

Gekke Henkie
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
86
Locatie
Anyplace
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem, ik werk sindskort met wat meer hardware, maar nu wil ik mijn synths (met name de Virus C) die ik midi programmeer in Nuendo 1.61 terug opnemen, maar op een of andere manier blijft er weinig van het geluid over, vooral bas valt weg, maar mid en hoog klinkt ook niet aangenaam meer. Het probleem doet zich ook voor als ik opneem in Wavelab 4.0.

Ik werk wel op 24 bit 44.1 khz. met de M-Audio audiophile 2496 met ASIO drivers. Ik heb het nooit eerder herkend als ik bijvoorbeeld een gitaar of bas opnam of losse samples, maar het is daar achteraf ook bij. Is dit een bekend probleem van de Audiophile, dat hij een dunne, zeg maar matige opnamekwaliteit heeft?

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben en of het toch om instellingen of drivers gaat?
 
Je verliest altijd wat detail als je met een geluidskaart je mix opneemt in vergelijking met wat uit je speakers komt als je de analoge mix rechtstreeks beluistert.

Er is verschil maar als ik jou zo hoor is dat erg groot. Ik moest bij mijn mixen goed luisteren om het te horen en ik heb hier een set goede monitors staan (Genelec 1030).


Ik heb ook een Audiophile gehad en merkte hetzelfde. Maar in Wavelab kun je dat redelijk rechtzetten.

Kijk eens of het verschil bij 96 Khz ook zo groot is en let goed op je opnamenivo's.
 
Geen idee maar ik heb hetzelfde met een nagenoeg zelfde specs soundkaart (emu 0404). Als je een heel vol synthgeluid sampled mist ie in de sample net dat volle. Is met EQ wel weer bij te trekken, maar toch vind ik het ook gek ja. Dus ben benieuwd of iemand hier iets op weet.
 
Back
Top