TIP AND TRICK : Uc33 / Ableton Live

Frederik654

Stamgast
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
103
Locatie
Belgiƫ - Mechelen
Hello,

Vandaag iets ontdekt dat ik misschien beter kan sharen voor mensen die met Ableton werken en ook Dj zijn..
Naar aanleiding van mijn zoektocht om Ableton te Syncen met mijn Dj setup kom ik uit tot volgende oplossing

Neem een externe midi controller met schuiven / knoppen, een Uc33 in mijn situatie, en remote control Ableton.
De Uc33 is een mooie zaak want de schuiven kunnen omgedraaid worden en een pitch van een Technics SL1200
werkt; trager naar boven en sneller naar onder. Vervolgens een screen (de grootte mag/moet gemod worden...)
en geef daar de range van Bpm in hoe snel je ongeveer platen draait .. hoe kleiner hoe nauwkeuriger de slider zal
worden en hoe beter de beat matching ..

untitled.JPG


Vervolgens een slider of knop toewijzen aan het Master Tempo and off you go ..
Slider omdraaien op een Uc33 gebeurt door op het paneeltje zelf twee knoppen
tegelijk in te duwen.. Kijk voor Drawbar..

Nu maar die files of loops of je eigen creaties inladen en spelen maar ..
Een laptop naast je setup is hierin echt wel heel handig en let wel dat
je je files op voorhand een beetje voorbereid..
Recycle om het Tempo te zoeken en best stille stukjes van het begin knippen enz enz..
Ik heb ook bij elke geconverteerde file de Bpm (uit Recycle) in de file naam gezet want
deze moet je ingeven bij de Warp functie maar wie Live gebruikt weet wat ik bedoel :doei:

:dj:
 
Logische tip! Zo doe ik 't ook maar je zou eigenlijk ook nog je pitchwheel aan 't tempo moeten kunnen koppelen, dan kan je "duwtjes" geven net als op een echte platenspeler.:dj:

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een oplossing om te syncen met draaitafels en ben wel een paar hardware oplossingen tegegekomen (redhound) maar zoiets zou toch ook in software vorm kunnen opgelost worden? Output van je mixer naar input laptop en daar softwarematig je tempo laten bepalen aan de hand van je inkomend signaal.
Ik heb d'r niets over kunnen vinden op 't net maar 't lijk me sterk dat er niemand anders aan heeft gedacht die het ook nog eens zou kunnen proggen.8>
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top