top van kabelplug afgebroken

feindbild

!TKRÓKT!
Lid sinds
23 september 2002
Berichten
1.068
Locatie
leuven
was even aan het repatchen en trok op normale, bedaarde wijze een kabel uit mijn tc electronics triple c, om tot de constatatie te komen dat de top ervan in de triple c was blijven steken.

ik verklaar: je hebt een kabel, de jack bestaat uit een sleeve, dan een rubber/plastieken ringetje en dan de tip. het is dus die tip die er nog inzit.

heeft er iemand een idee hoe ik dat ding eruitkrijg?

heb al geprobeerd met de pin van de kabel zelf (no joy) en met de pin van de kabel zelf (erg vorrzichtig) met secondenlijm erop (ook tevergeefs)... betekent dat dat die hele input-pot eraf moet en er een nieuwe op de pcb moet gesoldeerd worden? (heb nog nooit gesoldeerd...)
 
Je hebt een jack aansluiting op de print in je triple C, waar de tip nog inzit.
Zit er aan de voorkant van die aansluiting geen gaatje, waar je met een rechtgebogen paperclip de tip naar buiten kan duwen? Er staat me namelijk iets van bij dat met sommige aansluitingen dit het geval is. Succes in ieder geval!

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Je hebt een jack aansluiting op de print in je triple C, waar de tip nog inzit.
Zit er aan de voorkant van die aansluiting geen gaatje, waar je met een rechtgebogen paperclip de tip naar buiten kan duwen? Er staat me namelijk iets van bij dat met sommige aansluitingen dit het geval is. Succes in ieder geval!

-C-

helaas geen gaatje aan de achterkant van de cilinder.

bedankt!
 
Back
Top