Cubase enorm traag qua besturing

Chazz

Darkening Worlds
Lid sinds
3 Maart 2004
Berichten
99
Locatie
Schiedam
Hallo,


Ik heb tot gisteren altijd Logic gebruikt, maar omdat ik ook op de pc werk (en dus de nieuwe Logic wel kan vergeten) EN nog eens met de yamaha 01x werk (steinberg heeft de banden flink aangehaald met Yamaha) leek het me toch verstandig om de overstap te maken.

Behalve het feit dat heel mijn 01x niet werkt (op dit moment dan) met Cubase sx2, viel me iets anders op, en dat is namelijk dat Cubase SUPER traag reageert. Als ik met mijn spatiebalk de song wil starten (had ff een audio bestandje ingeladen) duurt het zeker een seconde of anderhalf voordat die gaat lopen, en idem dito met het weer stoppen ervan. Maar ook met het toepassen van diverse VST plugins is het precies hetzelfde probleem.

Lijkt me logisch dat dit niet normaal is, en dat ik IETS over het hoofd zie, zoals latency of zo....maar ik ben totaal nieuw met Cubase, en weet er dus jackshit vanaf.

Wie kan me helpen?

(oh ja..mocht er een cubase guru in da house zijn, ik krijg ook nog een melding bij het opstarten van cubase dat ie geen audio iets kan vinden, en dus zou ik niet op kunnen nemen)

Many thanx in advance!
 
Deze vraag is al vaker gesteld. Via de zoekfunctie kun je daar napluizen welke antwoorden hierop gegeven zijn.
 
Origineel geplaatst door fuse
Deze vraag is al vaker gesteld. Via de zoekfunctie kun je daar napluizen welke antwoorden hierop gegeven zijn.

hier ben ik het mee eens.
en kijk anders eens in de handleiding naar preroll of postroll, dan gaat er ook een wereld voor je open.

Misschien wist je het nog niet, maar zodra je cubase gekocht hebt kun je ook bij de FAQ database van steinberg. En laat daar nou ook al dit soort antwoorden staan!
 
Tja...als ik het nou niet kon vinden.

Het was toch een forum VOOR ons DOOR ons?.......is het zo moeilijk om even te helpen??.....:frons:
 
Hier komt een antwoord dat ik ook al vaker gegeven heb.

Als je zo'n duur pakket koopt mag je er toch wel moeite voor doen om het te willen leren? En dus gewoon gebruik maken van de support mogelijkheden van Steinberg zelf als je er dan nog niet uit komt.
 
en dan is hulp te veel gevraagd? Dat vind ik onzin. Ik ben gewoon een redelijke Logic kenner die overgestapt is.
Als jij al die threads zo goed weet te herinneren, geef mij dan maar de oplossende thread van dit probleem.....

En als je die oplossing vind doe ik wel weer :halleluja ;)
 
Origineel geplaatst door quifster
hier ben ik het mee eens.
en kijk anders eens in de handleiding naar preroll of postroll, dan gaat er ook een wereld voor je open.

Misschien wist je het nog niet, maar zodra je cubase gekocht hebt kun je ook bij de FAQ database van steinberg. En laat daar nou ook al dit soort antwoorden staan!


Nou...nee

En cubase.net is bijzonder traag, dus dat werkt ook niet. Jij denkt dat ik helemaal achterlijk ben en zelf niet op dat idee ben gekomen...

Nogmaals...ik vind het raar dat jullie wel de moeite nemen om iemand af te zeiken, maar een beetje hulp aan iemand die acht en half uur in deze fokking hitte er niet uit komt, is weer net wat te veel van het goede....

What's the use of this forum? Voor zover ik weet elkaar helpen, of is het ego'en?
 

:confused: waarom nou weer zo harsh gelijk?

ik ben geen lamer hoor, ik durf te wedden dat ik meer eigen werk in de winkels heb liggen dan jij. Het gaat er gewoon bij mij om, dat ik meer een producer ben, dan een web browser, en als ik wat hulp kan krijgen van mensen die net als ik graag dit ding doen, dan is dat altijd handig toch?

Ik heb de links bekeken, maar toch helaas niets bruikbaar. Ik HAD wel eerst een geluidskaart (M Audio) maar nu niet meer, ik gebruik nu degene die geintegreerd zit in de yamaha 01x. In principe zou het dan helemaal super moeten lopen, maar helaas....
 
Ik had het tegen demian die dacht dat wij met onze sjarrels lopen te zwaaien hierzo.
Maar iets van helpen de vraag te beantwoorden is er niet bij.
En trollen is lame.


En chazz lullig voor je dat je het probleem hebt maar hoe kunnen wij nou ruiken of je al op andere manieren geprobeerd hebt op te lossen als je dat niet zegt?
 
Origineel geplaatst door Chazz
Nou...nee

En cubase.net is bijzonder traag, dus dat werkt ook niet. Jij denkt dat ik helemaal achterlijk ben en zelf niet op dat idee ben gekomen...

Nogmaals...ik vind het raar dat jullie wel de moeite nemen om iemand af te zeiken, maar een beetje hulp aan iemand die acht en half uur in deze fokking hitte er niet uit komt, is weer net wat te veel van het goede....

What's the use of this forum? Voor zover ik weet elkaar helpen, of is het ego'en?

Ik snap wel dat je geirriteerd raakt als je niet direct het antwoord krijgt. Echter, ik denk niet dat je achterlijk bent. Dat heb je mij niet horen zeggen. De faq waarop ik doelde staat dus ook NIET!!! op www.cubase.net maar op de pagina die je eigenlijk had moeten kennen.

Afzeiken doe ik niet, alleen ik vind het erg raar dat je als je een overstap wilt maken direct bij het eerste probleem wat je tegenkomt niet de moeite neemt om bij een product waar je toch een hoop in hebt geinvesteerd even de moeite neemt om je daar in te verdiepen. Daar komt bij dat ik je het antwoord gegeven heb.

Dit forum is er inderdaad voor om elkaar te helpen, doe maar eens een search op mijn naam en dan zul je zien dat ik dat ook vaak doe in het geval van cubase. Echter, in mijn geval is de zin volledig verdwenen om de meest simpele dingen binnen cubase, die je echt heel eenvoudig kan vinden, steeds weer moet uit gaan leggen. Als iemand dan vindt dat ik daarmee een enorm ego ten toon spreidt dan is dat maar zo.
 
Ik snap jouw punt ook wel, no sweat. Ik ben echt een fanatiekeling in alles wat ik doe, wil leren, of wil kunnen. Daarom vind ik het ook jammer dat ik hierop vastloop.

Ik ga gewoon verder zoeken, en wellicht kom ik volgende keer met een cubase vraag die wat meer gevorderd is ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
lamer
irritant lid
Ik had het tegen demian die dacht dat wij met onze sjarrels lopen te zwaaien hierzo.
Wat ook zo is toch? niet dan?
Maar iets van helpen de vraag te beantwoorden is er niet bij.
Vandaag niet nee.. helaas..
En trollen is lame.
soms wel soms niet hé .. ik beantwoord vragen waar ik kan en soms maak ik een flauw grapje. eikel ..
 
Laatst gewijzigd:
Nou nou nou .. :D

 
dat andere probleem dat hij dus niet kan opnemen ligt eraan dat je geluidskaart niet goed is geinstalleerd. dus kaart uninstallen in je hardware profiel in windows, pc uit, kaart letterlijk uit je kast schroeven, windows opstarten, windows afsluiten, kaart erin schroeven, cds bij de hand zoeken, kaart opnieuw installeren en configureren en daarna je asio drivers configureren en laten testen of misschien zit er bij de kaart wel een eigen asio driver... (welke kaart heb je eigenlijk?)
 
Nee dat is het niet, ik heb geen geluidskaart in mijn pc zitten ( heb een 01x)

Ik heb het inmmiddels opgelost, EN ik ben weer terug naar Logic omdat het tot nu toe beter werkt met de 01x

thanx anyway!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top