Cubase enorm traag qua besturing

Chazz

Darkening Worlds
Lid sinds
3 Maart 2004
Berichten
99
Locatie
Schiedam
Hallo,


Ik heb tot gisteren altijd Logic gebruikt, maar omdat ik ook op de pc werk (en dus de nieuwe Logic wel kan vergeten) EN nog eens met de yamaha 01x werk (steinberg heeft de banden flink aangehaald met Yamaha) leek het me toch verstandig om de overstap te maken.

Behalve het feit dat heel mijn 01x niet werkt (op dit moment dan) met Cubase sx2, viel me iets anders op, en dat is namelijk dat Cubase SUPER traag reageert. Als ik met mijn spatiebalk de song wil starten (had ff een audio bestandje ingeladen) duurt het zeker een seconde of anderhalf voordat die gaat lopen, en idem dito met het weer stoppen ervan. Maar ook met het toepassen van diverse VST plugins is het precies hetzelfde probleem.

Lijkt me logisch dat dit niet normaal is, en dat ik IETS over het hoofd zie, zoals latency of zo....maar ik ben totaal nieuw met Cubase, en weet er dus jackshit vanaf.

Wie kan me helpen?

(oh ja..mocht er een cubase guru in da house zijn, ik krijg ook nog een melding bij het opstarten van cubase dat ie geen audio iets kan vinden, en dus zou ik niet op kunnen nemen)

Many thanx in advance!
 
Deze vraag is al vaker gesteld. Via de zoekfunctie kun je daar napluizen welke antwoorden hierop gegeven zijn.
 
Origineel geplaatst door fuse
Deze vraag is al vaker gesteld. Via de zoekfunctie kun je daar napluizen welke antwoorden hierop gegeven zijn.

hier ben ik het mee eens.
en kijk anders eens in de handleiding naar preroll of postroll, dan gaat er ook een wereld voor je open.

Misschien wist je het nog niet, maar zodra je cubase gekocht hebt kun je ook bij de FAQ database van steinberg. En laat daar nou ook al dit soort antwoorden staan!
 
Tja...als ik het nou niet kon vinden.

Het was toch een forum VOOR ons DOOR ons?.......is het zo moeilijk om even te helpen??.....:frons:
 
Hier komt een antwoord dat ik ook al vaker gegeven heb.