De grote basic softsequencer thread

The Q

out in the fields
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
2.426
Locatie
Hengelo
Een beetje na aanleiding van On-Acid's draadje over cubase lite; zijn er nog sequencers voor de PC of Mac die nog simpel midi sequencen zonder dat je er een studio bijkrijgt?

Ik doel daarmee dus op de software die nog puur gebruikt wordt voor nootjes inspelen, afspelen en opslaan. Hooguit wat features zoals quantiseren en een pianorol. Het programma mag wel onder een modern besturingsysteem draaien zoals MacOS X of Windows 2k/XP

Bestaan deze progjes nog? Zowel in freeware als commercieel produkt?

Wie het weet mag het zeggen! :D
 
Hoi,

Tja, ik val weer eens in herhaling, maar omdat je er zo expliciet naar vraagt... :)

Als je niets kan vinden is Evolution Audio misschien een optie... de naam is extreem misleidend... want er zitten eigenlijk geen Audio functies in... Er is 1 audio-track, maar er is absoluut geen sprake van synchronisatie van MIDI en en die ene Audio track... je kan die track dan ook ABSOLUUT niet voor drumloops gebruiken o.i.d. Daarnaast heeft het programma ook nooit van effecten gehoord (ik geloof alleen Normalize :D ), ondersteund geen plug-ins, etc. Je kan dat audio gedeelte overigens ook volledig uitschakelen. Evolution Audio draait op alles vanaf een 486 en Windows 3.1 (daar heb ik het geloof ik nog onder gedraaid), maar draait net zo lekker onder moderne machines met XP (tenminste bij mij werkte dat OK). Veel 'basic'-er dan dat krijg je het niet iig denk ik :)

Ik hoop dat deze mini-screenshot werkt, hij staat op een secured server geloof ik.
evaud.gif


Ik vind de kosten wel ERG fors, 20 pond :erm: ...

Groetjes,
Vincent
 
't Loopt niet echt storm met de progjes en daar was ik al bang voor, toch leuk dat er al 1 linux sequencer bijzit.

Heb jij een hotlink voor dat programmaatje van evolution Iron?
 
Hoi,

Zie net dat ze ook "Evolution MIDI" nog verkopen... exact hetzelfde programma, alleen zonder die ene spectaculaire audio track :geslaagd: ... maar let op, die heeft dus maar 32 tracks, dat is misschien wat weinig voor sommige onder ons. Ik weet ook niet of hij meerdere MIDI-poorten ondersteund. Maar de prijs is 'maar' 10 Engelse pond.

Groetjes,
Vincent
 
Back
Top