[CubaseSX] Knippen en Schuiven

Javascript

Amsterdam West
Lid sinds
13 mei 2003
Berichten
520
Locatie
Amsterdam
ellow,

Ik hoop dat ik dit goed kan uitleggen:

Ik werk met Cubase SX, ik heb zeg maar een aantal tracks bovenaan de beats en onderaan de vocalen. Nu wil ik ergens in het midden knippen en alles wat na die knip komt moet alles een stuk naar rechts geschoven worden. en daar tussen in een geluidsfragment van een film plakken (ja ja :)). Ik weet dat het mogelijk moet zijn, maaar hoe doe ik dit?

Ik heb dus zeg maar dit:


Track1: ---------------
Track2: ---------------
Track3: ---------------

en dan wil ik dit doen:

Track1: ------__---------
Track2: ------__---------
Track3: ------__---------

en dat in 1x

iemand? Als je m'n vraag niet begrijpt wil ik 'm best anders formuleren hoor :)
 
Gewoon alles tracks selecteren die geknipt moeten worden. Vervolgens knippen.
Selecteer dan rechts van je knippunt je tracks en sleep ze verder naar rechts...
 
Ik snap wat je wil doen en de oplossing is....


Zet je linker locator waar je de eerste knip wil maken en de rechtern iets verderop.
Ga naar edit en kies 'Insert Silence'.

Cubase knipt dan voor jou een gat ter grote van je locators middenin al die audiotracks over meerdere sporen.
Het gat hoeft natuurlijk niet precies zo groot te zijn als je audiofragment want je kan later nog slepen enzo.
 
yes thx mensen...damn. Het werkt!

Nu weet ik ook eindelijk waar de locator voor dient...pff moet nog erg veel gaan leren
 
Origineel geplaatst door Javascript
yes thx mensen...damn. Het werkt!

Nu weet ik ook eindelijk waar de locator voor dient...pff moet nog erg veel gaan leren

ahum, jij hebt een stuk software van enkele honderden euro's en weet niet wat de locators doen! tering!
De locators zijn echt onmisbaar bij Cubase. Al het editten, loopen, recorden en copy&pasten gaat via die locators!
 
ik werkte hiervoor met CE (schaam schaam)
en ik was te laks om dingen te gaan experimenteren met cubase :D
 
Back
Top