[G2] bermuda driehoek? patchperikelen

C738

Meubilair
Lid sinds
5 december 2002
Berichten
6.194
Locatie
Westkust
:frons:Er is me de afgelopen dagen iets opgevallen aan het editten met de G2.:frons:

:geslaagd:Situatie:
Ik ben een patch aan het editten, en af en toe start ik de sequencer om te checken hoe de veranderingen klinken in het nummer. De sequencer stuurt een program change naar het desbetreffende slot waar ik op zat te editten.
Nu was het met de oude nord modular geen ramp, want dan bleef de patch waarin je aan het editten was gewoon open. In een nieuw venstertje verscheen de patch die door de program change opgeroepen werd in beeld.
Geen nood, de patch waar je mee bezig was staat toch in een ander venster in de editor

NOT!

In de editor ga ik naar de menubalk en klik op window, dan check ik alle geopende patches. Mijn zojuist gemaakte / getweakte patch kan ik niet weer vinden. De patch lijkt in het niets te verdwijnen, waarschijnlijk omdat er een nieuwe patch in dat slot geladen wordt.

:confused Dus: van voor af aan weer beginnen voor de zoveelste maal en nu elke keer saven voor ik de sequencer start. =(

:stupid:Een tweede puntje wat ik mis is bij het afsluiten de vraag of je de geopende en gewijzigde patches wilt opslaan.

Het zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden, maar verder belemmert het het functioneren van deze monstersynth niet.

-C-
 
Origineel geplaatst door Nolet
waarom stuurt je sequencer een Program Change als je 'm start? Dat lijkt mij maar onhandig...in Cubase SL doe ik dat tenminste nooit....

Omdat ik anders niet de juiste patches heb aan het begin van een volgend nummer in mijn liveset, het nĂ­et instellen lijkt me nog veel onhandiger. Ik heb geen zin aan workarounds.
Ondertussen heb ik het probleem al naar clavia gemailed (zal vast wel niet de eerste zijn ;))

-C-
 
"All I can do... is sit and wait"
"All I can do... is sit and wait"
"All I can do... is sit and wait"
"Just sit and wait - sit and wait"

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
"All I can do... is sit and wait"
"All I can do... is sit and wait"
"All I can do... is sit and wait"
"Just sit and wait - sit and wait"

-C-

[ot mode]
En je gier lijst bijwerken, klopt geen zak meer van :D
[/ot mode]
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
[ot mode]
En je gier lijst bijwerken, klopt geen zak meer van :D
[/ot mode]

MODERATORRRR! Yawghmoth is vervelend!

...maar toch bedankt voor je tip, ik ga es aan de slag...

-C-
 
Wat je voor live kan doen (als je tenminste nog met de MPC werkt) is de sequence twee keer zolang maken en dan alleen het tweede deel lopen. Dus origineel had je bijv bar 1 tm 4. Dat wordt dan bar 1 tm 8 waarbij bar 5 tm 8 loopt.
De program changes zet je in bar 1 zodat ze alleen 1 keer na het wisselen van nummer gestuurd worden.
Als je op playstart drukt begint ie bij het begin van de loop (bar 5) en stuurt ie dus geen program change.
 
Bedankt voor de tip!

Ik heb zelf een init sequence aan het begin van mijn set. Daar worden alle midikanalen voorzien van de juiste patch. De G2 en de sampler veranderen dan niet meer van patch. De superbassstation doet niet moeilijk met patch changes en de polymorph doe ik handmatig.

Maar dat loopen van een X aantal maten in een sequence kende ik niet, daar ga ik ook zo even mee spelen :D

-C-
 
Origineel geplaatst door Backdrop
Wat je voor live kan doen (als je tenminste nog met de MPC werkt) is de sequence twee keer zolang maken en dan alleen het tweede deel lopen. Dus origineel had je bijv bar 1 tm 4. Dat wordt dan bar 1 tm 8 waarbij bar 5 tm 8 loopt.
De program changes zet je in bar 1 zodat ze alleen 1 keer na het wisselen van nummer gestuurd worden.
Als je op playstart drukt begint ie bij het begin van de loop (bar 5) en stuurt ie dus geen program change.

[MPC mode]
ik gebruik daar standaard en altijd de eerste vier maten voor... alle program changes en initialisaties etc... zodoende heeft ook alle apparatuur de tijd om over te schakelen... ik begin mijn seq. dus pas bij maat 5... en loop dan meestal 16 maten (dus tot maat 21)
[/MPC mode]

Veel plezier met je G2!

Groet,
Roy
 
Hmmm.

nog niets gehoord of gezien. Die zweden zitten lekker aan het fjord met een koud pilsje zeker :D.

-C-
 
'k gebruik een hardware sequencer. En je werkt met modules die je op elkaar aansluit op je scherm, dat wil niet via sysex / cc. Verder vind ik hem wel heel erg vet. Ik denk geduldig wachten op een nieuw OS.
Versie 3.03 van de 'oude' modular was ook zeer vet. Geduld geduld geduld!

-C-
 
Back
Top