PWM op de JV/XP

Yoozer

vorbei
Lid sinds
6 november 2002
Berichten
9.559
Locatie
Thuis
Om eerlijk te zijn dacht ik zelf ook dat 't alleen mogelijk was met 3 amp LFO's uit fase die respectievelijk een 50%, 25% en 10% pulse in elkaar over lieten faden, maar het kan beter. Vreemd eigenlijk; als ik zelf door de STRUCTS zit te bladeren merk ik niet zoveel verschil. Toch maar eens verder induiken, dan.

Deze URL heb ik nog nergens voorbij zien komen, maar het belooft 'n hele hoop.

http://www.delora.com/music/gear/booster_txt.htm

Dit werkt dus niet alleen op de MC-505!
 
Intrigerende uitleg. Toch maar eens een kijkje gaan nemen hoe het nou precies werkt.

Want zo van die fijne warme strings aandikken met PWM lijkt me best wel superrelaxed.
 
Bedankt voor de link!!
De structs op de JV1080 zijn super om mee te experimenteren. Vooral de ringmodulator is leuk om FM achtige klanken te maken door er twee tones met sinusvormen, waarvan de een een vaste frequentie heeft, doorheen te halen. Het resultaat is wel niet zo heel erg indrukwekkend, maar met een sausje van wat filters, goede tva envelopes en effecten krijg je een heel aardig geluid met de meest simpele basis.
Wat ik me verder nog afvraag: weet iemand hoe Roland nou precies haar Frequency Cross Modulation geimplementeerd heeft. De handleiding vermeld wel netjes dat het de optelling van de amplitude van twee waveforms is, maar dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Met welke golf wordt de originele dan vermengd? Met een random golfvorm? Met zichzelf uit fase? Geen flauw idee eigenlijk en op internet heb ik geen informatie kunnen vinden.
 
met die structure types en FXM kan je wel leuke dingen doen ja
ik weet niet precies hoe 't allemaal werkt maar met proberen kom je een end
ik krijg er iig alleen opper digitaal klinkende fx achtige geluiden mee en geen warme strings oid
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top