Ik weet het even niet meer

tragmadat

vioo eh 'l
Lid sinds
2 juni 2004
Berichten
3.811
Locatie
Nr. 9
Ooit in een ver verleden was ik blij in de weer met mijn KorgS3 en een poly800, een onmogelijk ingewikkelde drumcomputer/sequencer met een loeidikke, bijna filosofische handleiding.
Handleidingen lezen kan ik dus wel inmiddels.
M'n hobby verschrompelde de jaren daarop.
Een paar jaar geleden weer begonnen met DX200 -electribes enz. en nu een RM1x erbij.
Ik wil het liefst zo min mogelijk met een PC doen maar:
De RM1x is een fijne sequencer (als tie strax upgedate is) en de electribe heeft ook zo z'n voordelen (tweaken) evenals de DX (realtime reverse e.d.).
Inmiddels ben ik meer midikabels aan het omssteken e.d. dan muziek aan 't maken .... ik kom er niet uit"
De vraag: Wat moet ik nu wat aan laten sturen voor het beste resultaat, alles geclocked laten lopen of alles uit m'n RM1x laten komen?
Beetje rare vraag misschien maar alle raad is inmiddels welkom!

:confused:
 
Bericht door een moderator:
Verplaatst...
 
misschien kan dit leiden tot een beslissing, misschien niet.
Maar zit je vaak op de bank met de rm1x bij de vriend/vriendin aan te klooien
en dingen te bedenken die je nadien verder wil uitwerken in de studio?
In dat geval kan je je volledige track maken op die rm1x en dan de geluiden
vervangen door je andere synths. in dat opzicht zou de rm1x alles aansturen.

nadeel: rm1x heeft (dacht ik) maar 1 midi uitgang... en dat kan je beslissing beinvloeden.

maar wat ik wil zeggen, je werkwijze en manier van inspiratie opdoen zou dit toch kunnen een richting
geven?


groetz

wolkie
 
Je begint te jammen op een of ander apparaat, zo los, en plotseling heb je iets cools,
dan haal je er een ander aparaat bij om iets bij temaken, jammende.
dan nog eens de de rest en je synct alles...


is één mogelijkheid. dan begin je met het apparaat dat voor jou het intuitiefste en creatiefste werkt denk ik zo...
 
Juist bedankt, ik weet het ook wel maar ik ben ook maar een iemand met muse+ziek in zijn hoofd endaarbij magic is het juiste antwoord!
 
Shit.

hier vreesde ik al voor. Het gaat er dus om dat je je net afvraagt wat de gemakkelijkste en creatiefste manier is misschien?
of wat dat er een mens het meeste kan inspireren?
Ik deed alles op de pc, dus kan nog niet veel helpen...
De rest van het forum zou hier zijn of haar methodiek eens moeten neerpoten...


groetz

wolkie
 
ik begreep juist...

ik begreep juist...

...dat je moeite had met midi ompluggen etc!
Als dat het geval is zou ik zeggen: koop een midipatcher zoals een Roland A880 of zo'n nieuw ding.
Een keer goed aansluiten en je kunt genoeg midicombinaties maken.
 
Back
Top