latency problemen in Reason 2.5 demo ?

Fuzzy

Do the fuzzwalk !
Lid sinds
9 juni 2004
Berichten
53
Locatie
Tiegem Underground
Hoi iedereen,

Al enige tijd werk ik met FL studio om te producen, maar vond het nu ook wel eens interessant me te verdiepen in Reason 2.5.

Ik heb de demo gedownload, men audio instellingen goed gezet. Mijn ASIO driver geselecteerd en op max. buffergrootte gezet en steeds heb ik afspeelproblemen. Reason geeft nl. melding dat mijn pc te traag is. (Celeron 1Ghz 512 MbRam met onboard el cheapo kaart).

Ik zie dat ik ruimschoots de minimum vereisten haal om reason te gebruiken, dus snap ik het probleem niet. Ik heb mijn XP al getweaket zodat er geen overbodige processorruimte wordt gebruikt voor andere toepassingen.

In FL studio heb ik geen enkel probleem, dus snap ik het niet meer hoor..=(
 
onboard met asio? pak eens een andere driver dan?
 
Ik denk dat ik maar es uitkijk naar een andere geluidskaart. Dat onboard prutsding werkt al lang genoeg op men systeem.
Twijfel nog tussen een M-audio Delta audiophile en een terratec 24/968~
 
Origineel geplaatst door Fuzzy
Ik denk dat ik maar es uitkijk naar een andere geluidskaart. Dat onboard prutsding werkt al lang genoeg op men systeem.
Twijfel nog tussen een M-audio Delta audiophile en een terratec 24/968~

tegenwoordig is een goed/beter alternatief voor de audophile de EMU 1212m
 
die ziet er inderdaad nog interessanter uit. Maar ben wel nog op zoek naar belgische verdelers:confused:
 
Origineel geplaatst door Fuzzy
die ziet er inderdaad nog interessanter uit. Maar ben wel nog op zoek naar belgische verdelers:confused:


koop je em toch gewoon bij thomann.de?
 
Vanavond ga ik kijken naar een 2dehands Yamaha SW1000XG, ik kan deze op de kop tiikken voor 160 eurootjes.
wat denken jullie ?
 
Origineel geplaatst door Fuzzy
Vanavond ga ik kijken naar een 2dehands Yamaha SW1000XG, ik kan deze op de kop tiikken voor 160 eurootjes.
wat denken jullie ?

stom......die dingen worden allang niet meer ondersteund...koop gewoon een m-audio kaart ben je klaar..of een EMU 1212m ofzo..
 
nog een geluk bij een ongeluk. Ik was vandaag speciaal eerder gestopt met werken om 130 km te rijden om die kaart af te halen. Bleek bij aankomst dat die klojo niet thuis was, terwijl ik expliciet had gezegd dat ik er vandaag om kwam :bekdicht: :bekdicht:

Ik volg je mening, en ga een dezer dagen naar Piens om een M-audio kaart.

By the way retrophreak, het is een CM8738 c-media onboard kaart die ik momenteel heb, wat een kutding. Latency tijden zijn enorm, en dynamiek is ver te zoeken.

greetz,

fred
 
Big joepie :okdan:

Ben de M-audio audiophile 24/96 gaan halen en is net geinstalleerd !


Conclusie: Wat een wereld van verschil ! 8~ 8~

Veel betere dynamiek en diepte, veel betere signal to noise ratio, en vooral veel betere latencytijden !

Wel nog effe een vraagje: Moet ik de ASIO driver selecteren in Cubase, Reason, en Fruity ?, of gewoon klikken op de M-audio driver ?

En de DMA buffer size van de M-audio , bij mij staat die nu op 2048 ?, maar reason lijkt nog steeds moeilijk te draaien.. da's wel raar :confused:
 
Origineel geplaatst door Fuzzy
Big joepie :okdan:

Ben de M-audio audiophile 24/96 gaan halen en is net geinstalleerd !


Conclusie: Wat een wereld van verschil ! 8~ 8~

Veel betere dynamiek en diepte, veel betere signal to noise ratio, en vooral veel betere latencytijden !

Wel nog effe een vraagje: Moet ik de ASIO driver selecteren in Cubase, Reason, en Fruity ?, of gewoon klikken op de M-audio driver ?

En de DMA buffer size van de M-audio , bij mij staat die nu op 2048 ?, maar reason lijkt nog steeds moeilijk te draaien.. da's wel raar :confused:

Je moet de asio driver selecteren, en je buffersize moet je in de eerste instantie afblijven, afhankelijk wat voor een processor hebt, kun je hem nog verlagen.
 
:o: je hebt gelijk, ik heb deze nu op 1024 gezet, met enkele progs getest en is pico bello. De reden dat reason zo hinkte is omdat ik de demo versie heb, en zodra je reason opstart laadt hij een demo song op met 15 veschillende instrumenten. En mijn cpu ( celereon 1 ghz) was daar niet zo tevreden mee :Z
 
Raar.. sinds ik de M-audio heb, en ik wil in mediaplayer iets afspelen, hinkt het boeltje veel meer dan vroeger. Ik heb alle instellingen in M-audio gezet zoals ze zouden moeten staan, de asio driver is geselecteerd, en men buffer staat nu op 2048, wat niet echt laag is me dunkt...

ook heb ik regelmatig clicks en pops bij fl studio...

gisteren viel het me op dat men videokaart én geluidskaart dezelfde IRQ delen !! hola ! that could be the solution !
geluidskaart eruit gewipt, in een ander slot, en nu zit hij op dezelfde IRQ als mijn netwerkkaart (kan dit kwaad ?).

men cpu is een celeron 1 ghz, zou dit de reden kunnen zijn van mijn misere ? :confused:
 
Mediaplayer?
FL Studio?

Stel het nu maar gewoon goed in voor Cubase. Die buffer zou heel laag moeten kunnen.
En dan zet je een paar ReWire kanalen aan, en start je daarna Reason op. Reason neemt dan de hardware instellingen van Cubase over omdat ze via ReWire gelinkt zijn (synchroon dus).
:okdan:
 
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger heb ik al ondervonden dat alles in de pc in een specifieke volgorde moest zitten. Het is al een klein mirakel dat het ding nog werkt als het irq's deelt.

Als ik me niet vergis, moest videokaart eerst (tenzij agp natuurlijk), en ja... de rest was soms zoeken, maar liefst beetje uit elkaar zo mogelijk ;)

raar dat fruity stotterd. dat ding is nochtans zeer snel tevreden :confused:
 
ik heb nu nogmaals de geluidskaart van slot verplaatst. en dit is al heel wat beter !
die f*cking gedeelde IRQ's........:duivels:

thanks mannen... nu kan ik er pas echt beginnen invliegen !

wishlist: Tannoy Active monitors, midi controller, en wat keyboard lessons...:geslaagd:
 
Back
Top