ASX bestand maken (of zoiets) ???

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Hallo allemaal...

Dit is best wel een pc en internet-software gerelateerde vraag, die niet direct over muzieksoftware gaat, maar aangezien ik er op andere forums er totaal geen antwoord op krijg, hoop ik dat er hier misschien iemand is, die mij verder kan helpen...

Komt ie:

Het zit dus alsvolgt:

Ik heb een eigen online streaming radio-stationnetje waarop ik elke vrijdag-avond 1 uurtje uitzend. Beetje eigen muziek en wat gelul enzo.
Dit doe ik via Windows Media Encoder 9 en dat werkt allemaal goed enzo.

Ik neem ook altijd de uitzendingen op.
Nu wil ik graag dat men op elk gewenst moment van de dag de afgelopen uitzending terug kan horen.
Nu kan ik er wel een mp3 van maken en online zetten, maar ik vind het geen charme hebben als mensen gewoon een mp3'tje moeten downloaden.

Wat ik wil is dat de mensen de uitzending streaming kunnen luisteren.
Dus ik zet ergens een WMA bestand online en mensen klikken op een linkje op mijn site en krijgen mediaplayer voor hun neus die begint streaming dat WMA bestand af te spelen.

Ik heb zelf alvast wat uitgevonden.
Ik heb een asx bestand gemaakt en dat bevindt zich hier:
http://student-kmt.hku.nl/~bob0/sites/radio/downloads/

Je ziet in deze map ook een wma file staan... dat is gewoon een testje.
In het asx-bestand bevindt zich de link naar het wma bestand.

Als ik nu dit asx-bestand download en vanaf m'n harde schijf dubbelklik, dan opent zich ineens mediaplayer en begint dat online bestandje af te spelen!!!
Joepie, precies wat ik wil, maarrr................

Als ik nu op m'n site een link maak naar dit asx-bestand... dan krijg ik een bijna leeg browserscherm met daarin wat tekst (die ik in het asx-bestand heb gezet).

Hiero... moet je hier maar eens op klikken:
http://student-kmt.hku.nl/~bob0/sites/radio/downloads/radio100punt7.asx

Is toch niet helemaal de bedoeling dacht ik zo he...

Hoe dit op te lossen?

Helping me!
Alvast bedankt voor jullie reacties!

P.S. Ik doe niks met shoutcast, wil ook niks met shoutcast doen en winamp er sowieso helemaal niet bij betrekken!
 
Back
Top