Arp Odyssey 450 euro..

Vizion

Rock Solid
Lid sinds
7 mei 2002
Berichten
2.327
Locatie
zero-two-two-niner
Hmz was te laat :(
Hij is inmiddels al verkocht..


http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/moog/1049.htm

Arp Odyssey monosynth. Model 2811, ca. 25 jaar oud. Verkeert in goede staat. Dit is de 2e serie, zwart met gouden opdruk. Op de foto zijn de gekleurde dopjes op de faders verwijderd, ze zitten er wel bij. Goed werkende cv/gate. Met service manual.
 

Attachments

  • odyssey.jpg
    odyssey.jpg
    33 KB · Bekeken: 50
tsja... ik was #2 die reageerde op de ad

;{
 
ik zou het niet weten, maar het leek me niet te duur voor 450 euri. Deze serie heef tals het goed is nog het moog filter aan boord. Veel gebruikers schatten hem hoger in dan een minimoog, maar dat blijft een kwestie van smaak denk ik. Tis iig jammer dat ik net te laat was ;)
 
Origineel geplaatst door division_by_0
ik zou het niet weten, maar het leek me niet te duur voor 450 euri. Deze serie heef tals het goed is nog het moog filter aan boord. Veel gebruikers schatten hem hoger in dan een minimoog, maar dat blijft een kwestie van smaak denk ik. Tis iig jammer dat ik net te laat was ;)

Ja idd spijtig als je er misschien al lang naar zoekt, maar als je hem echt wil, zal het zich nog wel eens aandienen..;)
 
Origineel geplaatst door Prophet
klinkt hij beter dan een Teisco 110f ?

Die zijn niet hetzelfde. Er staat dan wel Licensed by Arp op de onderkant, maar heeft alleen betrekking
op wat geleede techniek. En dan waren geloof ik alleen de aanslag gevoelige pads. Misschien dat de specificaties
verder wel aardig overheen komen, (110 heeft in iedergeval een filterbank als extra) maar dat is toch bij zoveel synths.
Lijkt de klank echt zoveel op? Zitten er dezelfde filters/vco's in?
 
Origineel geplaatst door sander
Die zijn niet hetzelfde. Er staat dan wel Licensed by Arp op de onderkant, maar heeft alleen betrekking
op wat geleede techniek. En dan waren geloof ik alleen de aanslag gevoelige pads. Misschien dat de specificaties
verder wel aardig overheen komen, (110 heeft in iedergeval een filterbank als extra) maar dat is toch bij zoveel synths.
Lijkt de klank echt zoveel op? Zitten er dezelfde filters/vco's in?

Ik vind dat als je de FX'en hoort erg dicht in de buurt komt qua karakter, de MS-20 is dan weer fijner in die regio, de Teisco klinkt dan wel het grofste van deze drie denk ik. Maar ik ga enkel staat op de demo's her en der op het net, want een ervaren analoge synthbezitter zal mij misschien wel kunnen tegensprekenop veel vlakken...:confused:

Ze klinken allen erg goed imo en dat telt als je een monosynth zoekt met ballen;)
minimoogs zijn wel wat duur vind ik, maar je krijgt er achteraf wel ook je sollen van terug zeker hè?
 
Teisco heeft de drukpads geleend van Arp
De rest is geen arpp techniek
Qua klank zit er zeker wel verschil in en beiden zijn te gekke synths
De zwarte arp heeft in 9 van de 10 modellen het arp filter met ontwerp fout
 
Na de mod klinkt hij opener, strakker en heeft meer body. Geen wonder, eerst gaat hij tot 11khz en na de mod tot 28khz of meer...
 
Back
Top