Wie stemt mijn ARP AXXE?

nIQ

Stamgast
Lid sinds
10 juli 2003
Berichten
233
Locatie
belgië
Ik ben op zoek naar iemand in de buurt van Dendermonde (België) die mijn ARP AXXE eens kan uitmeten(kijken of de voeding goed afgesteld staat) en eens kan stemmen.
Ik heb zelf al een poging ondernomen hem te stemmen maar ik vrees dat het probleem wel eens bij de voeding kan liggen aangezien ik hem niet gestemd krijg.

Ik ben ofc. bereid de helpende hand te vergoeden (valt te bespreken) maar ben niet van plan om hiermee naar een winkel te stappen. Dit omdat ik niet echt goede ervaringen heb met de muziekwinkels hier in de buurt en omdat dit mij ook een leuke manier lijkt om mensen te leren kennen in de buurt die ook hun hartje aan synth.'s verloren hebben. En ik zou er zeker willen bij zijn als dit bakje opengaat om de voeding uit te meten.

pm dus maar voor verdere afspraak.

PS. de AXXE is in zo goed als nieuw-staat en dat zou ik zo willen houden. Dus aub niet reageren als je dit "wel een zou willen proberen" ;)

Grz. Nik Quisquater
 
Ik heb enige tientallen ARP's afgeregeld. Kan ook een klein honderdtal zijn...

het is wel anderhalf uur rijden schat ik...aan de andere kant, ze komen zelfs vanuit Brussel met hun dierbare analoogjes naar Dordrecht..
 
gestemd en gemod!

gestemd en gemod!

Hey mensen,

Men axxe is dus gestemd door de aardige meneer van de post hierboven*D

Ook heeft hij het filter aangepast waardoor deze een veel groter bereik heeft, heeft hij de ADSR sneller gemaakt(je zou hem nu moeten horen tikken :P ) en heeft hij een aanpassing gedaan aan de VCA waarddoor de AXXE zuiverder klinkt.

Ik kan jullie verzekeren dat ik nu helemaal in men nopjes ben! De AXXE klinkt nu mooiër dan hij ooit geklonken heeft (en kon klinken) aangezien de scaling niet goed te krijgen was zonder enkele dingen te vervangen (2 weerstandjes die hetzelfde moesten zijn maar het niet waren of zo iets.) en het filter eigelijk nooit perfect was.

Ik denk dat ik morgen maar eens wat mp3 tjes ga maken voor de monosynth.-contest:eureka:

Grz. Nik
 
(2 weerstandjes die hetzelfde moesten zijn maar het niet waren of zo iets.)

Bijna goed... twee transistoren die geselecteerd moesten zijn. Vroeger waren de toleranties wat ruimer.. Ik had een valse onstembare odyssey. Mee terug gegaan naar de importeur en volgens hun zat hij precies binnen de tolerantienorm die ARP hanteerde.. Vals blijft vals naar mijn idee.. Dus toen hetzelfde grapje uitgehaald; twee goed geselecteerde torren geplaatst et voila, loepzuiver.

anyway, blij dat ik weer iemand blij kon maken.
Enjoy it Nik!
 
Klein voorbeeldje van de AXXE

Klein voorbeeldje van de AXXE

Hey mensen,

Moest iemand willen weten hoe de ARP AXXE nu klinkt .....
analog sequence


Het is een testje van de AXXE met de FRICK MFB-602 sequencer. Simpel repetitief drummetje men twee laagjes AXXE.

Er is heel wat meer uit de AXXE te halen maar dat wordt wachten tot ik wat nr.'s af heb........ :L

Nik
 
Back
Top