tips voor drumtrack?

DJOOKbox!

Stamgast
Lid sinds
19 februari 2002
Berichten
152
Locatie
Enschede
hi..
ik heb nu de basis van een nummer af.. maar dit is de eerste keer dat ik zelf echt de drumtrack maak.. en ik vind hem nu 'doods'.. te saai..

ik heb ff aandachtig naar portishead geluisterd .. en merkte dat de drumtrack daar soms nog wel saaier was.. maar dat valt daar niet op.. das dus blijkbaar de kunst.. iemand tips hoe ik dit kan verbeteren in dit nummer?

female vocals komen er aanstaande zondag trouwens overheen :)

www.saneinsanity.net/innerself.mp3
 
De beats van Portishead kenmerken zich door de extreme manier van compressie. Deze 808 drumtrack klinkt zo saai doordat er totaal geen gebruik is gemaakt van enige effecten of nabewerking.

Wat ik zou doen?
Gooi er rouwe geluiden door (niet zo clean als die 808dingen) en zet er een reverb op; Als je nu een hele zware compressor erover zet krijg je zo'n zuigende Portishead beat.

Oja, een kleine fill-in en een cymbal wil ook altijd goed werken om de mensen niet in slaap te laten vallen....
 
ik heb die samples uit een andere thread hier. en das eigenlijk alles wat ik heb.. en die cymbals en toms vond ik echt kut klinken..vandaar dat ik dat er niet in heb zitten..
verder heb ik nu alle drum op 1 spoor aangezien ik het in een keer ingespeeld heb.. maar ik zal het inderdaad ff naar apparte sporen maken zodat ik het kan bewerken..
thx voor de tips..

kan mijn alesis 3630 ook weer es aan het werk :)
 
ohw en je raad me dus aan om wat extreme (eigenlijk verkeerde :P ) compressor instellingen te gebruiken?..zodat ie gaat pompen en zuigen?

kan iemand me hieromtrend nog wat tips geven?.. wat voor instellingen dan bijvoorbeeld?
 
flink aan de knoppen draaien en kijken wat er gebeurt...laat je verassen door je apparaten en doe vooral niet voorzichtig...
sample, re-sample, compress, bitcrushen, eq'en enz. enz.

kijk ook eens bij het ' hoe krijg je ranzigheid' topic:)
 
Jaaa, koop een Rackattack! En het toeval is dat ik er nou net
eentje te koop heb voor je ;)

gr. Mario
 
ik zou wel willen .. maar moet eerst ff op me loon wachten:).. wat moest dat ook alweer kosten? :P
 
ik zou wel willen .. maar moet eerst ff op me loon wachten.. wat moest dat ook alweer kosten? :P

heb je een pb'tje gestuurd, kiek maaar!
 
kan iemand me uitleggen hoe ik noten copieer van de ene midi track naar de andere???.. net deed ie het gewoon toen ik ctrl x ctrl v deed. maar toen crashte cubase :( .. en nu doet iet ctrl x wel.. maar met ctrlv komt er nix tevoorschijn :(
 
Zorg dat de song-position lijn wel op de juiste plek in de midi-part staat waar je heen wilt kopieren.
 
Ik heb je nummer nog niet geluisterd. Ben het niet met de andere eens dat er persee effecten over het 808 geluid moeten. Zonder effect kan ook prima klinken. Met een rauw 808 geluid is niks mis. Of het uiteindelijk goed klinkt hangt gewoon van het geheel af.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door King of Snake
Zorg dat de song-position lijn wel op de juiste plek in de midi-part staat waar je heen wilt kopieren.

dat zal het wel geweest zijn.. doet het nu goed namelijk.. thx..
zal zo es de tracks bewerken..
 
kheb eindelijk die track een beetje aangepakt..
afgespeeld via me mengtafel en compressor en dan de computer weer in.. alleen wordt de tremolo van de rhodes in een keer erg overdreven?.. maar goed.. dat los ik later wel op
het gaat nu ff om de drums :)

www.saneinsanity.net/innerself/innerself2.mp3

ik vind het zelf nog steeds niet echt lekker klinken.. heb het idee dat er voor de hihat beter andere sample gebruikt kan worden?.. iets van een shaker ofzo..

mensen met ideen/tips/samples ? :)
 
Heb ook een 3630 gehad, die kun je goed laten pompen als
je de side-chain (ingang aan de achterkant) juist gebruikt.
Als je alleen de basskick naar de sidechain stuurt en vervolgens alle drums (inc kick natuurlijk) door de 3630 haalt, heeft de basskick alleen invloed op het limiting effect. dat pompt!
en met de threshold en ratio kan je bepalen hoeveel hij pompt,
en met attack en release hoe snel hij moet reageren. netals een envelope
 
de snare zuigt toch al wel mooi zo?.. niet teveel .. net beetje wazig :).. vond dat wel ok eigenlijk zo..


kga trouwens zo ff uitzoeken waarom die tremolo op de rhodes in een keer zo heftig klinkt.. terwijl ik daar nix aan veranderd heb..
 
ok.. die tremolo klonk zo heftig omdat ik dus afspeelde over de tafel .. en weer terug op de compu opnam.. op 2 sporen.. maar de pan van die 2 stond nog in het midden.. dus ging het bij het downmixen van die 2 sporen naar een wav fout..

maar nu ik het goed probeer te doen maakt ie er steeds 2 wavjes van?.. ik zie niet in wat ik anders doe dan eerder.. hoe krijg ik dat ie netjes exporteerd naar 1 wav ?
 
Back
Top