voor een snellere pc

Bobby

.com
Lid sinds
22 juni 2003
Berichten
463
Locatie
Belgium - Antwerp
vanuit m'n verleden op dit forum herinner ik me dat er wel es url's zijn geplaatst met tips om je pc te tunen enzo, kwestie van optimale performantie te behalen voor je pc setup en optimale processortijd voor je plugins en dergelijke.
Bij mijn wete is deze nog niet gepasseert, en bij mij heeft ie wel lekker geholpen:
- ad-aware laten lopen (GEEN 'quick system scan' doen, maar een grondige)
- HiJackThis es laten zoeken op achtergrond processen waar je niks nut van hebt, vaak ook spyware die ad-aware niet vindt

Zoow, misschien heb je er wat aan!? :)

have a nice weekend, cheers -Bobby-

(moet er wel bij zeggen dat m'n pc niet enkel voor muziek wordt gebruikt, maar goed)
 
Uit ondervinding heb ik gemerkt dat die tweaks niet zo veel doen, in tegendeel, ze laten je pc enkel "flippen".

Doe enkel de nodige tweaks!
 
Systeem scheiden muziek en internet
Ja kost wat , maar je bent een hoop gezeik ge-etter en slapeloze nachten voor.
Mijn Muziek PC hangt zelfs niet aan een ADSL lijn.
Heeft ook nadelen hoor, vooral bij updates en registratie van software.
 
Origineel geplaatst door kareltje
Systeem scheiden muziek en internet
Mijn Muziek PC hangt zelfs niet aan een ADSL lijn.

Helemaal mijn idee. Ik heb mijn 'oude' PII 400 Mhz speciaal niet weggedaan en gewoon gereserveerd voor muziek. Geen internet, geen adware, hackers, niks. Die bak voldoet meer dan genoeg, midi is niet zo'n ingewikkelde communicatie.
 
Origineel geplaatst door ikke
Uit ondervinding heb ik gemerkt dat die tweaks niet zo veel doen, in tegendeel, ze laten je pc enkel "flippen".

Doe enkel de nodige tweaks!
je moet natuurliujkj niet in het wilde weg processen beginnen te verwijderen, maar als je je al es ooit heb afgevraagd wat al die processen doen in je Taakbeheer (Windoos), daar kunnen er heel wat van geflusht worden hoor :)
 
Origineel geplaatst door ikke
Uit ondervinding heb ik gemerkt dat die tweaks niet zo veel doen, in tegendeel, ze laten je pc enkel "flippen".

Doe enkel de nodige tweaks!

Werkt wel degelijk! Je moet alleen wel de juiste "uitschakelen" of alleen "stoppen" (verschil is dat ze indien nodig gestart kunnen worden).

Ik heb een aparte muziek-installatie waar ik alle netwerk bullshit en andere overbodige service-crap uitgeschakeld heb. Vervolgens een aantal tweaks gedaan (background services, index server, e.d.) waarna mijn systeem 100% zeker weten een enorme performance boost kreeg. Alles opent, sluit en werkt gewoon sneller.

Zoals je zelf al zegt "Doe enkel de nodige tweaks!" en natuurlijk de juiste... anders gaat je systeem inderdaad flippen. Mar das logisch... zou ene J.C. te A. zeggen.
 
Origineel geplaatst door Bobby
je moet natuurliujkj niet in het wilde weg processen beginnen te verwijderen, maar als je je al es ooit heb afgevraagd wat al die processen doen in je Taakbeheer (Windoos), daar kunnen er heel wat van geflusht worden hoor :)

:confused: Wat zei ik nu net..
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door gi_joe
misschien is dit niet echt nieuw, maar desalniettemin handig:

gewoon alles nalopen dat op http://www.musicxp.net/ staat

en als je dat hebt gedaan je services slopen:

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm (link staat geloof ik ook zelfs op musicxp.net)

scheelt 'n hoop!

n goeie cpu/moederbord/geheugen combo helpt ook enorm.


:okdan: Thanks, goeie site die musicxp.net, kende ik nog niet:)
 
Back
Top