19" panel met cd-rom drives???

Remmelt

75 Sounds
Lid sinds
8 juni 2003
Berichten
1.396
Locatie
Groningen
Weet iemand misschien of er standaard 19" panels bestaan waar je je cd-rom drives in kan schroeven??

Het lijkt me bv. ideaal om m'n noisy computer lekker ver weg te zetten, maar de cd-lades binnen handbereik te hebben.

Ik kwam op internet alleen een van 3HE tegen met ruimte voor 6 cd-rom drives. Hier zat ook nog weer een vette ventilator in, dus dat is geen optie.

1HE zou mooi zijn.


Remmelt
 
familypersonal.jpg



http://www.c-lab-digital.de/

Maar die zal je wel zo'n 250€ kosten.
 
Bedankt voor je reply R!!

Ziet er superstrak uit, maar 't is helaas wel ver boven m'n budget..... =(
 
Je kunt bij de elektroboer of conrad ofzo een universele 19" rack kopen voor < 50 euro en dan zelf gewoon gat erin zagen, 5.25" uit oude pc zagen en erin schroeven, een ide -> usb of firewire kitje kopen voor paar tientjes en je bent klaar, hang je heel je rack met 1 draadje aan je pc :)
 
Hmm ja, daar zat ik ook aan te denken...

Verotte is dan wel dat die cd-rom drives geen overlappende frontjes hebben, zodat je weer extreem netjes moet zagen omdat 't er anders weer niet uitziet ;{

Zodoende hoopte ik dat er een standaard oplossing voor bestond.

Suggesties blijven welkom!!!
 
Origineel geplaatst door Remmelt
zodat je weer extreem netjes moet zagen omdat 't er anders weer niet uitziet ;{

Suggesties blijven welkom!!!

Klein aftekenen aan de hand van een oude systeemkast, en dan zagen en biijsnijden met een dremel?

Lang leve immers de Dremel!
 
Ja, zo'n dremel (moest eerst ff googlen voordat ik weer wist wat 't was...) is inderdaad wel superhandig. Misschien moest ik er maar eens eentje aanschaffen, en op een regenachtige zondagmiddag lekker gaan klussen...

Bedankt voor de reacties!!
 
Origineel geplaatst door cyble
Je kunt bij de elektroboer of conrad ofzo een universele 19" rack kopen voor < 50 euro en dan zelf gewoon gat erin zagen, 5.25" uit oude pc zagen en erin schroeven, een ide -> usb of firewire kitje kopen voor paar tientjes en je bent klaar, hang je heel je rack met 1 draadje aan je pc :)
Vergeet de ingebouwde voeding ook niet...
 
Dit is misschien wel iets voor je als een ingebouwde voeding & SCSI connector niet nodig is.

1054-p1.jpg


Is al voorgeboord en kost je zo'n 20€ bij Adam Hall
 
Origineel geplaatst door r.5
Vergeet de ingebouwde voeding ook niet...

Gewoon 2U of groter nemen, dan past daar tenminste een normale (lees goedkopere) pc voeding in, wel een ultrastille met variabele fanspeed nemen uiteraard, of een hele goedkope zelf gaan ombouwen (fan eruit en grotere stillere d'r in of misschien zelfs geen, alles passief, ding levert toch niet zoveel voor paar cdrom drives, moet je ff uitrekenen hoe groot je koelribben moeten worden dan):)
 
Hmm, okee, het lijkt er in ieder geval op dat een makkelijke oplossing zoals ik had gehoopt niet echt voorhanden ligt.

Het is dus niet mogelijk om vanuit je PC gewoon verlengkabeltjes te trekken van pak 'm beet een meter of 3?? :confused:

Kijk; als ik er een voeding met fan bij in moet stoppen, dan zit ik nóg met een zoemende ventilator, en daar was't me nou juist om te doen.. :erm:

(en die "ultrastille" ventilators, 'k weet niet. Ik heb eens een dure zalmann gekocht waarbij ik echt het verschil niet kon horen...)

koelribben

Koelribben?? Hoe zou ik dat moeten doen dan??
 
Back
Top