[acoustic] Shyenne - On a Midsummers Eve

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Over wat anders gesproken.

Met synths heeft het helemaal niks meer te maken, maar wil t toch graag hier kwijt :)

http://stuwww.uvt.nl/~s216887/samples/Shyenne_-_On_a_Midsummers_Eve.mp3

De zangeres is die Canadese die ook die clubtrack toch had ingefluiterd. :D Hoewel ik zelf ook wel wat gitaar speel heb ik dit door n vriend laten inspelen. De (gitaar) muziek is door mij met hem geschreven, productie is door mij verzorgd. Overigens vind ik t niet 100% maar ik weet niet hoe ik t beter kan krijgen nu. Ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben :)
 
Kwaliteit is goed genoeg voor demo, zeker wel. Vind het echt wel lekker klinken. Ben zelf niet zo into deze muziek, maar het irriteert me geen moment, wat voor mij dan een soort ijkpunt is.

Nooit achter je gezocht, echt leuk.
 
Heerlijk dit :okdan:.

Een puntje, maar dat is enkel kwestie van smaak.. De gitaarist iets minder fanatiek laten spelen.
Kan aan mij liggen maar bij enkele stukjes krijg ik een gehaast gevoel, terwijl het toch een heerlijk relaxed nummer is.

:mexico:.
 
Gaaf, mooi nummer!
Verder sluit ik mij aan bij het commentaar van Mikula: de gitarist ondersteund de zangeres niet op de goeie manier, hij zou veel meer dynamiek in het nummer kunnen aanbrengen door meer begeleidend te spelen en z'n spel aan te passen aan de zangeres.
 
Ik vind het op zich mooi klinken en sowieso erg knap, maar ik heb wel wat aanmerkingen.
Ik zou meer een hoogtepunt in het nummer brengen, waar de zangeres bv een oktaaf hoger zingt, (als ze dat kan)
Verder vind ik ook dat de zangeres af en toe een beetje vals zing (ze heeft wel een hele mooie stem!) maar het komt af en toen een beetje jankerig over.
En af en toe trekt ze zeg maar de gitaar omlaag, maar dan vind ik het iets te lang duren voordat de gitaar ook omlaag gaat zoals bij 1.07 en +-2.30 op zich vind ik het wel mooi, ik zou alleen de zangeres die lagere noot iets later laten zingen.
En ik zou de zangeres op sommige plekken iets duidelijker willen horen.
Maar ik vind het heerlijk om ff zo'n nummertje te horen hier!
:okdan:
Hoop dat je er iets mee kan!
 
Mooi nummertje. De zangeres is alleen niet zo ervaren. Ze zingt meer met haar keel als buik. Dan wordt het heel moeilijk om goed toon te houden en qua ademhaling.
Zou zeggen ga met dat gegeven aan de slag. Laat haar een poosje oefenen todat ze de nieuwe techniek beter aankan en dan die zang nog een keer opnemen.
En dan even opletten op de scherpe klanken. En wat meer 'hijg' factor qua stem en het klinkt wat frisser. :)
 
ik kan haar niet zo direct sturen, ze woont in canada, neemt daar op en stuurt me dan acapella cd.

Scherpe klanken heb ik zelf gelokaliseerd (hardcore!) en dan op die S klank n treble cut EQ gezet, was wel erg essend, toch al wat ingetoomd
 
Best aardig,
maar om nou te zeggen dat de muziek iets eigens heeft?

Ik weet het niet, deze muziek klinkt mij persoonlijk al-te-bekend in de oren, ik heb niet het gevoel dat ik iets hoor dat ik al niet eerder gehoord heb. Ik doel dan niet op de tekst, op de stem of op de productie maar op de compositie zelf. Die vormt toch het fundament van de track.
Maar wie ben ik?
Daar komt bij dat ik dat gevoel bij het merendeel van de tracks op synthforum heb, al wordt ik af-en-toe nog wel eens verrast.
 
Back
Top