Track voor in een Game

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Dit is een nummertje geschreven voor een school project (een game). De game gaat "Dimension Orb" heten vandaar de track titel: Just Orbing. De sfeer van het spel is Futuristisch gemixed met Middel eeuwse fantasy (draken etc). De track zijn 2 loopjes afgespeeld door de RM1x en met wat muten unmutren en wat knoppen gedraai erbij. De drums komen uit Jomox en Er-1 die allebei door de akai filterbank zijn heen gehaald de bassline is de MB33II de synth lead komt uit de ob12 en de violen uit mijn cs1x.

Het is absolut geen mega track, maar het is een van de 4 tracks die ik in 20 uur moet schrijven. Dat is dus redelijk weinig tijd...

Download Hier
 
Hoi
Gezien de korte tijd lang zo slecht niet.
De string intro zou ik zelf ritmisch iets anders gemaakt hebben zodat hij beter overloopt in het aansluitende motiefje.
En de filter/fade-out op 1:57 en 4:17vindt ik niet echt mooi
Daar bij die cymbals en cello's zou ik de de cello's wat beter willen horen.Evenals het string motiefje aan het einde.
Toch petje af!
Het blijft altijd persoonlijk
ik hoop dat je er iets aan hebt
Groet H@NK
 
Origineel geplaatst door DJ_H@NK
En de filter/fade-out op 1:57 en 4:17vindt ik niet echt mooi

Ik was hier zelf ook al niet echt tevreden over, moet nog ff een leuk ander alternatief verzinnen.
Bedankt voor de tips!
 
klinkt wel aardig, wat mij alleen opvalt is dat de snare en hihats over mijn rode tannoys ver op de achtergrond klinken. Verder als ik kritisch mag zijn vind ik de de hihat enzo een beetje t zelfde 5 min lang. Maar binnen 20 uur toch wel petje af hoor
 
Mocht ik tijd over hebben dan wil ik zowiezo wat meer variatie in de drums.

Ik ga maandag waarschijnlijk aan het tweede nummer beginnen
 
ik zou meer spelen met de attack van je strings, maakt het een stuk lekkerder denk ik.

Wordt de game interactief met de muziek, met andere woorden verandert de muziek als het spannender wordt? In dat geval zou ik meer in blokken gaan componeren/arrangeren.

Verder zou ik de climax meer laten knallen :)

suc6!
 
Deze track is voor het hoofdmenu van het spel, waarschijnlijk zal de speler van het spel slechts 1 minuut van de track horen..

De game krijgt geen interactieve muziek die reageerd op het spel ofzo, er zal per level een thema zijn met daarbij één muziekstuk (de thema's/levels zijn: Het lab, Het grote donkere bos, Het kasteel en een grote level wat de wereld moet voorstellen). In de levels zal de een muziekstuk zich blijven herhalen, de muziekstukken in de levels moeten dus ook een stuk minder eentonig worden als deze voor het hoofdmenu.
 
dan zou ik meer op de bedoeling van het stuk muziek letten...
muziek bij het hoofdmenu is in principe bedoelt om de algemene sfeer van het spel weer te geven/te introduceren...
veel beloven in je muziek (qua spanning van het spel enz) maar het spel het laten waarmaken.. :)

ik weet ook niet of deze stijl geschikt is voor een intro....ik zou het eerder in deze hoek zoeken:
(even wat in elkaar gezet)(piano was een slechte keuze)

 
Origineel geplaatst door hansbakker
dan zou ik meer op de bedoeling van het stuk muziek letten...
muziek bij het hoofdmenu is in principe bedoelt om de algemene sfeer van het spel weer te geven/te introduceren...
veel beloven in je muziek (qua spanning van het spel enz) maar het spel het laten waarmaken.. :)

ik weet ook niet of deze stijl geschikt is voor een intro....ik zou het eerder in deze hoek zoeken:
(even wat in elkaar gezet)(piano was een slechte keuze)


En is nog een goedkope oplossing ook met die Distorted Reality sampleCD :D
 
klopt ja ;)

maar het ging meer om het idee qua sound en sfeer.....
 
Origineel geplaatst door hansbakker
dan zou ik meer op de bedoeling van het stuk muziek letten...
muziek bij het hoofdmenu is in principe bedoelt om de algemene sfeer van het spel weer te geven/te introduceren...
veel beloven in je muziek (qua spanning van het spel enz) maar het spel het laten waarmaken.. :)

ik weet ook niet of deze stijl geschikt is voor een intro....ik zou het eerder in deze hoek zoeken:
(even wat in elkaar gezet)(piano was een slechte keuze)

Klinkt opzich mooi maar ik vind het qua stijl niet bij ons spel passen
 
Back
Top