Software Sampler

The Unholy

Hard lid
Lid sinds
24 januari 2004
Berichten
2.302
Locatie
Rotterdam
Hallo, een vraagje(heb gezocht maar kwam er toch niet echt uit):

Ik wil mn sampler(akai z4) gaan verkopen, omdat ik m eigenlijk nauwelijks gebruik en ik het geld wel kan gebruiken. Ik word ook zo moe van die samples die je steeds weer in moet laden voordat je kan gaan beginnen(luiheid)..
Nu vroeg ik me af, is dat bij software samplers ook zo dat je eerst de samples moet inladen of worden ze gewoon per project opgeslagen? Ik wil namelijk wel een goeie soft sampler ervoor in de plaats...

Zijn er qua werkwijze verder grote verschillen tussen hard- en soft samplers? Ik doe nu ook alles ongeveer via mn pc, de akai zelf raak ik vrijwel nooit aan.

En wat vinden we van de software versie van de z8? En cubase Halion?

Dat waren ff een paar dingetjes die ik toch wel ff wil weten voordat ik mn sampler wegdoe.. Nog intresse iemand??

Hij heeft de geheugenuitbreiding en 8 x-tra outputs..

Groeten,

Sander
 
Native instruments Kontakt.

SUPER !!!

je kan zelfs je eigen banks maken, dus voor de standaard, claps, rides, etc.
 
Zowel in de Akai Z4 als in de PC zit geheugen daar moeten de geluiden in.
worden geladen

trouwens vind het wachten wel meevallen bij de moderne samplers.
 
Ik gebruik zelf de laatste tijd veel Battery van N.I. is een beetje basic maar heeft toch wel leuke features.
En al je settings worden per project opgeslagen ja, ook de settings van 8 plugins die je erover heen gooit evt.
Wil je echt serieus met synth en andere samples werken is battery denk ik geen goede keuze. Maar puur voor Beats en percussie is ie perfect vind ik. Halion vind ik zelf niet zo, en was bij mij ook erg instabiel. Ik vond Kontakt inderdaad 1 van de betere serieuze softsamplers die ik gezien heb. Virtual Sampler schijnt trouwens ook erg goed te zijn maar hier heb ik me nooit echt in verdiept.
 
Ok bedankt voor de reacties!

Ik zal eens ff wat demo's downloaden.

Digimon> Het wachten duurt idd. niet echt lang, maar ik zou liever willen dat tegelijk met het inladen van het project, ook de samples worden ingeladen, ipv dat je eerst aksys kan openen en je multi's/samples moet gaan uitzoeken... Ik werk meestal een meerdere tracks en dan is dat best vervelend.

Sander
 
als je software gaat dan is er maar 1 goede softsampler en das Kontakt!!! heb ook met halion gewerkt maar kontakt is toch wel wat veelzijdiger en uitgebreider...dus.... :D
 
hallo,

probeer vsampler 3.04 ook eens,

van vsampler.com

in vsampler rechtermuisknop klikken op filter cuttoff knop, learn controller kiezen in dat vsampler menu, ..... wiebelen met een draaiknop op je midicontroller
rechtermuisknop klikken op resonance knop, learn controller optie kiezen, ..... ff draaien met een andere draaiknop op je midicontroller.

drag en drop een paar samples op de verschillende program slots vanuit je sample directory naar het vsampler window.

en gaan...........
(nog wel ff filter 12db lowpass type 1 kiezen want die klinkt het beste)

hoor graag wat jij ervan vindt ! ben benieuwd.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door WarmeBakker
hallo,

probeer vsampler 3.04 ook eens,

van vsampler.com

in vsampler rechtermuisknop klikken op filter cuttoff knop, learn controller kiezen in dat vsampler menu, ..... wiebelen met een draaiknop op je midicontroller
rechtermuisknop klikken op resonance knop, learn controller optie kiezen, ..... ff draaien met een andere draaiknop op je midicontroller.

drag en drop een paar samples op de verschillende program slots vanuit je sample directory naar het vsampler window.

en gaan...........
(nog wel ff filter 12db lowpass type 1 kiezen want die klinkt het beste)

hoor graag wat jij ervan vindt ! ben benieuwd.

He.. Dat lijkt me wel handig, ik zal eens kijken bedankt!
 
als je je samples niet steeds in wilt laden, is een sampler met flash rom dan niets voor jou ? in de s2000 kan b.v. 2 x 8mb aan flash rom, dan hoef je niet steeds de laad-procedure te doen.

ben benieuwd wat je van vsampler vind


groetz
 
Voordeel van vsampler is ook dat je complete soundbanks kan opslaan in .VSB
Kan dit in kontakt trouwens ook? eigenlijk nooit geprobeerd :confused:
 
Warme Bakker > Bedankt man, vsampler ziet er erg interessant uit! Ik moet m nog ff in mn studiotje uitproberen maar ik denk wel dat dit een goeie vervanging is voor mn akai..

Groeten
 
Back
Top