AlgoMusic.nl presenteert: de M42 Nebula SoftSynthesizer!

DrAmbient

Nieuwkomer
Lid sinds
3 mei 2004
Berichten
21
Locatie
Amsterdam
De M42 is een nieuwe softsynth (VSTI) met een aantal unieke eigenschappen:

- 2 complete virtuele synthesizers in een, met ieder:

- 2 ADSR Envelope Generators
- State Variable Filter met Lowpass, Bandpass, Hipass en Allpass
- Pulsar, LFO, en ARP, BPM gesynchroniseerd
- Zeer uitgebreide modulatie matrix

Verder:

- Stereo Chorus/Flanger en BPM synced Cross Delay.
- Unieke WARP distortion module.
- 256 preset van de hand van Tim Conrardy.

Een VSTi voor de meest waanzinnige PADs, Space sounds en Tangerine Dream-achtige sequences.

Kijk op: http://www.algomusic.nl
 
Da's geweldig, alleen doet de site 't niet echt meer. Omdat je de URL 3 keer of zo hebt ingetikt denk ik niet dat 't daar aan ligt ;).
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Da's geweldig, alleen doet de site 't niet echt meer. Omdat je de URL 3 keer of zo hebt ingetikt denk ik niet dat 't daar aan ligt ;).

Tja, wat blijkt, onze provider (Lycos), ligt momenteel plat...
=(

Tip: Bekijk ondertussen de M42 threads op K-v-R!
 
Hiernaar toe verplaatst totdat de lycos server weer hersteld is.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hiernaar toe verplaatst totdat de lycos server weer hersteld is.

Niet echt... Ongelukkige samenloop van omstandigheden, de site is ondertussen weer normaal bereikbaar.
Belangstellenden kunnen gewoon de demo downloaden, deze is volledig functioneel, op een piepje zo om de minuut na, je kunt zelfs je eigen patches saven.
Eerlijk gezegd ben ik nogal verbaasd over het gebrek aan belangstelling hier, zonder dollen: internationaal gezien kunnen we de vraag nauwelijks aan.

DrA.
http://www.algomusic.nl
 
Nou ik heb even gekeken maar hij doet het nog steeds niet. Jammer ik was wel benieuwd. Eindelijk iets van nederlandse makelij.
 
Origineel geplaatst door ka2
Nou ik heb even gekeken maar hij doet het nog steeds niet. Jammer ik was wel benieuwd. Eindelijk iets van nederlandse makelij.

Da's vreemd. Ik check de site regelmatig, al was het alleenl maar omdat het er om spande of we binnen de maandelijks toegestane bandbreedte zouden blijven...
Naar mijn weten is de site de afgelopen weken slechts een avondje kort niet te bereiken geweest...
Hoe dan ook, er is weer hard gewerkt: ondertussen is er een 2e preset bank, met opnieuw 128 presets van Tim Conrardy, bekend van o.a. Rhino, Chameleon en Crystal). Deze bank werkt met de nieuwe ROM bank. Die laatste is wel een flinke download: ruim 19 MB.

DrA :geslaagd:
 
Hey weer een softwarebouwer op synthforum er bij!
Welkom!:biertje:

ik heb de demo geprobeert en ik ben erg onder de indruk!
Voor ambiënt maar ook tranceproducers zeer zeker een bruikbaar tooltje.
Je krijgt er goede organische soundscape's uit en met de warpfunktie krijg je interresante filterbewegingen.
Dat je in de toekomst zelf soundfonts kunt laden in de SFO maakt hem nog interresanter(hopenlijk ook wav?).
En 37 euro is niet te duur.

Kom op mensen, downloaden die demo, zeker de moeite waard. Er staan trouwens ook nog een zooi freeware plugjes op de site (moet ik nog uitproberen).
 
Laatst gewijzigd:
Heb ook een eindje met de synth gespeeld -> plezant, veel interessante geluiden !!
Wel een nogal grote interface (toch op een 1024*768 schermpje hier).
 
Juist de demo geprobeerd: Top!

Is er ook een boxed versie verkrijgbaar?. Ik ben niet zo voor die online manuals.

Ik vind hem in elk geval erg mooi klinken.


Take care

EF
 
Ik heb de voilledige versie van M42 en gebruik em regelmatig natuurlijk, hij klinkt heerlijk wel goed dynamisch! En dat voor een synthedit gemaakte synth. Die joystick is ook wel leuk voor van dei flanger-achtige effecten los te laten op een sound wat ze dan "warp" noemen. Een topsynth, had em liever wat onbekender gehad 8~ Zo'n VST zouk NOOIT delen }:|
 
ik kan me hier alleen maar bij aansluiten..goede softsynth, geluid is strak en grenzeloos...denk er over na om deze te gaan kopen
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top