[Funky Zweverige Techhouse] AOR - 'daar was ik weer'

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Na gelange tijd afwezig te zijn geweest ivm wat tekortkomingen op internetgebied kan ik jullie weer garanderen of jullie willen of niet weer veel aanwezig te zullen zijn op dit forum. (who the f*ck is dit?)

Heb vorig jaar niet al te veel eigen tracks gemaak ivm basisopleiding Sound Design, maar nu ik te horen heb gekregen dat ik weer 4 jaar van de straat af ben kon ik met een fijn gevoel thuis weer aan de slag. .(waar is Lecs/Leqs/Lexs/leks ?)

Hier een van mijn hersenspinsels van de laatste tijd:

http://www.alex.blaa.nl/music/tracks/alexorion_unnamed.mp3

Ik ga niet vertellen waarmee de track gemaakt is, want het gebruiken van het woord 'software' alleen al, heeft mijn laatste bezoek hier enig stof doen opwaaien.

Ben heel benieuwd welk opbouwend commentaar ik hier nog kan verwachten.

Zal de volgende keer wat minder verhaal houden.

gegroet !

www.alexorion.com
 
he alexio
(while listening)
ik vind hem wel lekker lopen,
maar de beat en bassline staan echt veel te hard in de mix!
die hogere synth staat veel te zacht.
Verder vind ik hem wel een beetje te kaal en te weinig variatie.
maar er valt zeker wat van te maken, ik zou er nog een ander gedeelte in maken, en hem iets voller maken, dan wordt het zeker een hele vette (dansbare) track! succes!8)
 
Ha die alex,
Eindelijk weer eens een track van jou hoor :engel: Ik vind hem lekker, die beat is echt goed, goeie "juicykick" zit erin. Alleen die synth die drijft een beetje loos rond in die track. Hij zou wel degelijk wat kunnen toevoegen aan het nummer, maar dan moet ie wel een beetje meer op de voorgrond geplaatst worden en wat meer "presence" krijgen, mischien een EQ erover heen gooien en iets minder delay... succes ermee :yamaha:

Groeten, MauriZe
 
Oeh dit is funky! lekker zomers, basslijn staat hier niet te hard, vind wel dat die stabs wat harder mogen. Ride is iets te grof, mischien wat midden eruit halen, zodat ie niet zo op de voorgrond komt. Retro snare roll, moet kunnen :). Basslijntje is echt lekker. Edits zijn ook cool.

Wat chille pads op de achtergrond, kunnen de track nog net ff beter maken.

Kortom, erg lekkere track Alex!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door eruk
...maar de beat en bassline staan echt veel te hard in de mix!...

Dat vind ik wel meevallen. Sterker nog, de bass komt zelfs ietwat dunnetjes op mij over. Een kale sinus lijkt het, en die doen mij over het algemeen niet echt veel, maar goed, da's persoonlijke smaak.
Er mag verder wel aan de totale mix worden gewerkt, de balans van de geluiden onderling, maar al met al vind ik het een lekker nummertje. :)
 
Ik wist dat de afmix her en der dus nog wat opgeschort kon worden, maaruh:

melodie te zacht? Bas te zacht? :confused:
 
De beat staat veel te hard
Plus ik vind de kick iets te plat,(persoonlijk)
Verder lekker nummertje,niet echt speciaal maar wel lekker.
Ow ja de bas mag van mij zelfs nog iets harder
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top